خبر خوش برای تهرانی ها/ 450 میلیون وام مسکن با بازپرداخت 20ساله

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال زمین موردنیاز برای ساخت ۴ میلیون مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن آماده می‌شود.

به گزارش تحریریه، آقای رستم قاسمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افزود: هم اکنون برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی زمین آماده است و برخی پیمانکاران هم مشخص شده‌اند و عملیات اجرایی ساخت در حال آغاز است.

وی گفت: بانک‌ها موظف هستند ۲۰ درصد تسهیلات خود یعنی حدود ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به بخش مسکن اختصاص دهند که برای متقاضیان تهرانی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با اقساط ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل به ۵ میلیون مسکن نیاز داریم افزود: به طور متوسط در کشور ۴۸ درصد هزینه سبد خانوار به هزینه مسکن اختصاص دارد که در تهران این رقم ۶۰ و ۷۰ درصد است.

قاسمی گفت: مجموع کسانی که از باقی مانده طرح اقدام ملی مسکن و طرح جدید جهش تولید مسکن در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هستند و این در حالیست که در حدود ۸۰۰ شهر هنوز موفق به باز کردن سامانه برای ثبت‌نام نشدیم که به زودی این کار انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثبت نام کنند.

وی همچنین در حاشیه برنامه در مصاحبه با خبرنگار ما درباره راه‌های کاهش هزینه تولید مسکن گفت: در مناطق بسیاری، قیمت زمین چند برابر هزینه ساخت است، اما ما در این طرح زمین را رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهیم.

وزیر راه افزود: ساخت مسکن به طور معمول شامل ۴۰ میلیون تومان مالیات می‌شود، اما در قانون جهش تولید این مبلغ به یک میلیون تومان کاهش یافته است ضمن اینکه تخفیف‌هایی برای پروانه‌های ساختی که الزامات نظام مهندسی را رعایت می‌کنند پیش‌بینی شده است.

بنابر این گزارش در این مراسم با معرفی آقای علیرضا جعفری به عنوان مدیر عامل جدید شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید از تلاش‌های آقای حبیب‌اله طاهرخانی مدیر سابق این شرکت قدردانی شد.

جعفری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: یکی از اولویت‌های ما استفاده از ظرفیت شهرهای جدید برای اجرای طرح جهش تولید مسکن است.

وی افزود: همچنین تکمیل تعهدات به جای مانده از طرح مسکن مهر و ایجاد زیرساخت‌ها در شهرهای جدید و حرکت به سمت افزایش شهرهای جدید از ۱۹ به ۲۸ شهر از دیگر اولویت‌های این شرکت است.

منبع: صداوسیما

پایان/

۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
کد خبر: 15676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بینام IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      شماروبخدابه‌فکرزنای‌بیوه‌که‌سرپرستومستاجرن‌داری‌فرزندیه‌فکری بکنین‌ن‌پولی‌داریم‌ن‌کاری‌ون‌شرایط‌کارکردن‌باوجودبچه‌کوچیکومدرسه‌ای‌ حتی نمیتونیم سرکاربریم
    • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      کجای تهران رو گسل یا با اون ساخت وپاختا که اصلا نمیشه بهش اطمینان کرد با چه مصالحی ساخته شده با چه اصول مهندسی شهرداری فقط مالیات وپول به عناوین مختلف میگیره بانک که نگو با سود های کلان پدر مردمو درمیاره آخرشم اگه نتونی پول وامو بدی خونه مصادره میشه اینجا فقط فقط مردم با یه دنیا آرزو میمونن اینحا ایرانه با حکومتی که فقط شعار عدالت سر میده دزدی دروغ غارت سرآمده
    • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      شهرستان کلاله استان گلستان که اسمش جزو اسامی شهرهای اعلام شده نیست الان تکلیف ما چیه؟ اینجا کلی متقاضی داره دلمون خوش بود که قرار خونه دار شیم دست ما به جایی نمیرسه لطفا شما از مسئولین مربوطه پیگیری شید تا مشکل ما حل بشه‌ ( اجرتون با امام حسین)
    • مهران قاسمی IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      باسلام اعلام میفرمایید زمین را رایگان می‌دهید ساخت هم میفرمایید بین ۳ملیون تا ۳۷۰۰ هزار تومان اگر ۷۵ متر هم عنایت کنید ۲۸۰ میلیون تمام می‌شود چگونه ۴۵۰ میلیون وام و۱۵۰ میلیون نقدی درصورتی که‌در هشتگرد همان فازی که قرار است بسازید اپارتمان آماده ۲۸۰ میلیون موجوداست