فروش نفت توسط نیروهای مسلح

بر اساس بندی از لایحه بودجه سال آینده دولت علاوه بر بودجه دفاعی، به نیروهای مسلح نفت خام به مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو تحویل خواهد داد تا آن را فروخته و صرف تقویت بنیه دفاعی کنند.

به گزارش تحریریه، بر اساس بندی از لایحه بودجه سال آینده، دولت علاوه بر بودجه دفاعی، به نیروهای مسلح نفت خام به مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو تحویل خواهد داد تا آن را فروخته و صرف تقویت بنیه دفاعی و اجرای برخی پروژه‌ها کنند.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به اینکه نیروهای مسلح مشتریان نفت دست به نقدی دارد می‌تواند به این مهم رنگ تحقق ببخشند، از طرف دیگر در زمان دولت دهم نیز نیروی انتظامی نفت به فروش می‌رساند.

اما با این حال کارشناسان نظر دیگری دارند به طوری که رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی می‌گوید: در خصوص اعطای مجوز فروش نفت به نیروهای مسلح باید گفت اینکه نیروهای مسلح برای تأمین نیاز ارزی خود می‌تواند نفت بفروشند و خودشان پولش را بردارند، با نظام بودجه‌ریزی مغایر است؛ باید منابع در یک جا ثبت و متمرکز باشد و آن کار را سازمان برنامه و بودجه می‌کند و این منابع را از طریق خزانه کشور تخصیص می‌دهد. اگر ما اجازه دهیم گروه‌های مختلف چه شخصیت‌های حقیقی و چه حقوقی وارد عرصه فروش نفت در کشور شوند، یعنی به سمت وقایع تلخِ دولت‌های نهم و دهم قدم برداشته‌ایم.

منبع: مهر

پایان/

۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
کد خبر: 15697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =