هیچکس به فکر دهه شصتی ها نیست، نه دولت رئیسی و نه دولت روحانی

هیچکس به فکر دهه شصتی ها نیست نه دولت رئیسی نه دولت روحانی و شاهد تبعیض های جدید در میزان وام ازدواج هستیم.

به گزارش تحریریه، دولت در بودجه ۱۴۰۱ وام ازدواج را کلی تعریف کرده بود، اما مجلس آنرا تغییر داده است. ۱۵۰ میلیون برای زوج و ۱۵۰ میلیون برای زوجه (جمعا ۳۰۰ میلیون) و برای تشویق جوانان به ازدواج، ۱۰۰ میلیون برای دختران زیر ۲۳ سال و ۱۰۰ میلیون برای پسرهای زیر ۲۵ سال مازاد بر ۱۵۰ میلیون با بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.

بحثی که مطرح می شود درباره این نوع تبعیض مقداری در پرداخت وام ازدواج به جوانان این است که چرا اساسا باید تبعیض قائل شد؟ آیا مسئولان تاکنون از خود پرسیده اند چرا خیلی از دهه شصتی ها و حتی هفتادی ها هنوز ازدواج نکرده اند؟ درحالیکه به دلایل اقتصادی و غیره میلیون ها جوان دهه شصتی ازدواج نکرده اند، با این تبعیض در میزان وام آنها را دوباره تنبیه می کنند که منطقی به نظر نمی رسد.

در دولت قبل هم اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، بیان کرده بود متولدین دهه 60 در هر مقطعی وارد شدند با مشکل مواجه شدیم. از زمان ورود به دبستان تا دبیرستان و دانشگاه و الان هم بحث اشتغال و در آینده موضوع سالمندی آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد. این همه توهین به فرزندان ملت که در سخت ترین دهه در این کشور به دنیا آمده اند نشانه عقلانیت در بین سیاستگذاران نیست.

پایان/

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 15709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =