سردار سلیمانی ۸ سال دفاع مقدس را مدیریت کرد

یکی از همرزمان حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی با سربلندی ۸ سال دفاع مقدس را مدیریت کرد، گفت: این جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که طی ۳۵۰ سال گذشته ایران یک وجب از خاک سرزمینمان جدا نشد.

به گزارش تحریریه،  سردار حسین فتاحی شامگاه شنبه و در اولین شب یادواره ۴۵۰ شهید شهربابک با بیان اینکه توفیق داشتم ۳۷ سال در معیت حاج قاسم سلیمانی باشم، افزود: حاج قاسم سلیمانی هرچه در توان داشت در طبق اخلاص برای مردم گذاشت.

وی جنگ هشت سال دفاع مقدس را جنگی تحمیلی بود عنوان کرد و بیان داشت: در ابتدای آن جنگ کسی آمادگی مقابله با آن را نداشت و جنگ طوری طراحی شده بود که انقلاب نوپای اسلامی ایران را نابود و ایران را به ۵ کشور کوچک تقسیم کند.

سردار فتاحی با اشاره به اینکه در اوایل جنگ بخشی از خاک ایران تصرف و برخی نیروهای ما منهدم و اسیر شدند، تصریح کرد: فرمانده انقلاب اسلامی ما حضرت امام خمینی (ره) بود و تدبیر پیامبرگونه ی وی سرنوشت جنگ را عوض کرد.

وی یادآور شد: در کنار تفکر و تدبیر امام خمینی(ره)، تمسکی که ایثارگران به ائمه داشتند و عشق به شهادتی که در قلب رزمندگان موج میزد باعث موفقیت ما در این جنگ تحمیلی شد.

وی با بیان اینکه نباید رشادت های رزمندگان شهربابک را فقط به عملیات های کربلای  ۴ و ۵ محدود کنیم، اظهار داشت: بچه های شهربابک در عملیات کربلای یک خط شکن لشکر بودند.

سردار فتاحی که فرمانده گردان ۴۱۷ بود، ادامه داد: در عملیات کربلای پنج، گردان ۴۱۷ یکی از گردان های اصلی بود و وقتی عملیات تمام شد در جلسه ای حاج قاسم سلیمانی گفته بود به گردان ۴۱۷ گردان نگویید و به آن لشکر بگویید.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: گردان ۴۱۷ کار یک لشکر را در عملیات کربلای ۵ انجام داد و این شجاعت، شهامت و عشق به شهادت، قرآن، وطن را نشان می دهد.

این همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر یادواره شهدا می گیریم برای دلخوشی شهدا نیست ما یادواره می گیریم که از کاروان شهیدان عقب نمانیم و در آخرت خجالت زده آنان نباشیم تا دستگیرمان باشند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از بحث امام خمینی و مقام معظم رهبری، بعد از جریان عاشورا مردی همچون حاج قاسم که ۴۰ سال برای مردم کار کرده باشد نمی بینیم، مردی که برای دخترش می نویسد نمک به چشمانم می ریختم که از یاد فرزندان شهید غافل نباشم.

سردار فتاحی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی با سربلندی ۸ سال دفاع مقدس را مدیریت کرد، جنگی که یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

این همرزم حاج قاسم سلیمانی افزود: هدف استکبار جهانی ولایت فقیه است و ما باید ممنون دار ایثاررانی باشیم که در مرزها، سوریه، لبنان و عراق علیه اسرائیل و استکبار می جنگند.

وی تاکید کرد: ما ۲۳۰ هزار شهید دادیم و ۲۳۰ هزار وصیت نامه و نقشه راه داریم و باید بچه هایمان را از دوران جنینی با فرهنگ شهادت آشنا کنیم تا آسیب های مختلف اجتماعی و ناهنجاری ها پیش نیاید.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 15750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =