نقش سایت فروش بلیت در انتشار اخبار کذب حمل‌ونقل هوایی

روز گذشته یکی از سایت‌های نزدیک به جریان‌های اصلاح‌طلب در خبری مدعی شد مدیرعامل سابق قشم‌ایر به واسطه واگذاری بدون مزایده پروازهای چارتری برکنار شده است.

به گزارش تحریریه، این سایت در مطلب ادعایی خود نوشته بود: در پی واکنش سریع از سوی مدیران عالی شرکت ملی نفت به انتشار اطلاعاتی درباره تمدید بدون مزایده قرارداد چارتری از سوی شرکت دولتی هواپیمایی قشم ایر، مدیرعامل این هواپیمایی عصر دیروز از سمت خود عزل شد.

کاپیتان قاسمی مدیرعامل این ایرلاین دولتی بود که طی هفته های گذشته با تمدید قرارداد پروازهای چارتری بدون برگزاری مزایده خبرساز شده بود. هواپیمایی قشم ایر طی چند سال گذشته به عنوان بخشی از اموال بابک رنجانی توقیف و مالکیت آن در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته بود.

بررسی‌های تحریریه حاکی از آن است که مزایده ادعا شده حدود یکسال قبل از آمدن مدیرعامل سابق قشم‌ایر و در دوره مدیرعامل اسبق آن با چند آژانس مسافرتی امضا شده است. قاسمی اسفندماه سال 98 وارد این مجموعه شده بود و عملا هیچ دخل و تصرفی در امضای قرارداد مربوط به پروازهای ترکیه این ایرلاین نداشته است.

واقعیت ماجرا این است که یکی از سایت‌های فروش بلیت، طی ماه‌های اخیر به شدت به‌دنبال فشار بر هواپیمایی قشم‌ایر جهت واگذاری پروازهای چارتری بوده است. در این مسیر نیز با پرداخت مبالغ هنگفتی به برخی سایت‌ها به دنبال تشدید این فشارها بود.

بعد از آن‌که این تلاش‌ها بی نتیجه ‌ماند و پس از آن‌که هولدینگ توسعه سورینت قشم مالک قشم‌ایر به دنبال تغییر مدیریت در راستای نگاه کلان مدیریتی و  تاکتیکی و البته‌ سلیقه‌ای بود از فرصت استفاده و اقدام به انتشار کذب عزل مدیرعامل قبلی قشم‌ایر کرد. چند سال قبل مدیرعامل سابق قشم‌ایر به دلیل نوحه‌خوانی در یکی از پروازها با هجمه سنگینی از سوی جریان‌های حامی اصلاحات مواجه شد.

پایان/

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 15778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =