مدیران فوتبال سوژه‌سازی نکنند/فیفا به دنبال بازی‌ سیاسی است

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی، گفت: امیدوارم مدیران پیشین و فعلی فوتبال در خصوص اساسنامه فدراسیون سوژه‌سازی نکنند و به صورت جدی از این مساله خودداری کنند.

به گزارش تحریریه، امیر واعظ‌ آشتیانی در خصوص اظهارات برخی مدیران پیشین فوتبال ایران در خصوص اهمیت تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال در مجلس شورای اسلامی، گفت: در ابتدا باید بررسی کنیم و ببینم فیفا تا اسفند به فدراسیون فوتبال ایران زمان داده است یا خیر. اگر منظور فیفا اسفندماه باشد باید خود مسوولان فدراسیون پیگیر شوند تا مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: مجلس کارهای بسیار مهمی را مورد بررسی قرار می‌دهد و نمی‌تواند اولویت خود را به فوتبال اختصاص دهد. اگر مسوولان فدراسیون فوتبال زمان زیادی ندارند باید به جای مصاحبه کردن، از طریق فراکسیون ورزش پیگیر تایید اساسنامه باشند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: مدیران فدراسیون فوتبال که مرتب پیگیری تایید اساسنامه در مجلس هستند، بررسی کنند که تایید اساسنامه در مجمع این فدراسیون چقدر زمان برده است که حالا انتظار دارند مجلس در کوتاه‌ترین زمان این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: تمام فدراسیون‌های دنیا اساسنامه خود را به پارلمان کشورشان می‌برند و این حق مجلس کشورمان است که زمان کافی برای بررسی اساسنامه داشته باشد.

قائم مقام سازمان تربیت بدنی در خصوص مصاحبه برخی مدیران پیشین فدراسیون، گفت: اینکه افرادی دلسوز به دنبال تذکر دادن باشند اتفاق بدی نیست، اما امیدوارم بعضی از دوستان به دنبال سوژه‌سازی نباشند و به صورت جدی از این مساله خودداری کنند. ورزش ما به آرامش نیاز دارد و بعضی سوژه‌سازی‌ها می‌تواند این آرامش را از بین ببرد.

وی ادامه داد: این روزها برخی مدیران پیشین فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی انجام می‌دهند که سوژه سازی بزرگی بود. باید بدانیم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت به دنبال همین سوژه سازی‌ها است.

واعظ آشتیانی اظهار داشت: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال بهانه تراشی هستند و متاسفانه نگاه سیاسی به کشور ما دارند. آنها سیاست‌شان برگرفته از اتحادیه اروپا و آمریکا است و رفتارهایی دارند که نشان می‌دهد فیفا به دنبال بازی‌های سیاسی است.

وی تاکید کرد: برخی سوژه سازی ها به خاطر منافعی است که برخی در فوتبال دارند. باید دست این افراد از فوتبال کوتاه شود تا آرامش به این رشته ورزشی بازگردد.

مدیرعامل اسبق استقلال در رابطه با خصوصی سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال گفت: در دوره مدیران قبلی وزارت ورزش بارها گفتم جریان خصوصی سازی یک بازی سیاسی است و می‌خواهند برای دولت جدید هزینه تراشی کنند و به وزیر ورزش می گویم اصلا وارد بازی‌های تیم قبلی نشود.

وی همچنین در خصوص حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: باید بگویم این اتفاق حاصل بی‌تدبیری مدیران گذشته است و اگر این اتفاق امروز علنی شده نباید وزارت ورزش فعلی را مقصر بدانیم. هرچه برخی در گذشته کاشته‌ند، امروز برداشت شد.

واعظ آشتیانی گفت: وزارت ورزش در چند سال گذشته برای فرار از مالیات؛ نه مجمع، نه حسابرسی قانونی و نه هیچ چیز دیگری برای این دو  باشگاه برگزار نکرد ولی این را بدانید که برگزاری مجمع حداقل این خاصیت را داشت که مدیران سابق متوجه زیان‌ده بودن این دو باشگاه می‌شدند.

وی تاکید کرد: نباید تمام ضعف‌های خود در سالیان گذشته را به گردن کنفدراسیون فوتبال آسیا بیندازیم. فدراسیون فوتبال که می‌بیند باشگاه‌های ما مرتب در کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه می‌شوند، چرا رونوشت مجامع باشگاه‌ها را نمی خواهد. نظارت ساده بر اقدامات می تواند از بروز مشکلات بزرگ جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

پایان/

۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 15786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پدرام CA ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      واقعا که ماشالله اش باشه این مرد چقدر خبیثه!تمام تلاشش رو داره میکنه که فوتبال رو زمینگیر کنه!