تحلیل های عجیب یک کارشناس اقتصادی!

تحلیل های عجیب یک کارشناس اقتصادی! درباره دلار 4200 تومانی و تورم متعاقب آن باعث حیرت دانشگاهیان شده است.

به گزارش تحریریه، تحلیل های عجیب بیژن عبدی که اقتصاددان! معرفی شده است! درباره دلار 4200 تومانی و تورم متعاقب آن باعث حیرت دانشگاهیان شده است. 

بیژن عبدی تحلیلگر اقتصادی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دور رئیسی همان تیم دولت روحانی است! خط فکری اقتصادی دولت روحانی ادامه دارد، فکر می کنم دست و پای رئیسی را بسته اند، گفت: تعهد بدهید اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شد، و تورمش بالاتر از ۸ درصد شد، محاکمه‌تان کنند. اعداد و ارقام ارائه شده پس از حذف ارز ۴۲۰۰ همه دروغ است. چون از جیب مردم می رود. چه کسی تعهد می دهد دلار تا ۴۵ هزار تومان نرود؟ هر کسی تعهد داد که بیاید مرا زندان ببرید یا اعدام کنید مشکلی نیست.

این کارشناس اقتصادی نگفت چرا گیرندگان دلار 4200 تومانی به میزان بیش از 70 میلیارد دلار، که در دوران پرداخت ارز ترجیحی از جیب ملت ایران تورم را 4 سال پیاپی به مرز 50 درصد رسانیده اند نباید پاسخگو باشند و اعدام شوند؟ و اگر تیم حسن روحانی را بد می دانید، چرا با تکرار سیاست دولت روحانی در ارزپاشی با نرخ نزدیک به رایگان دلار 4200 تومانی انتظار تغییر دارید؟

درحالیکه از 50 سال پیش سیاست های مبتنی بر نظام چندنرخی آنهم در حوزه ارز در جهان کلا کنار گذاشته شده و هزاران بار اثبات شده است که نظام چندنرخی نتیجه ای جز فساد ندارد و سفره مردم را نابود می کند، هنوز بر سر ادامه این سیاست ویرانگر بحث و جدل جریان دارد که نشانی از فقر بضاعت علمی نزد اقتصاددانان ایرانی است. 

ارز ترجیحی باعث ایجاد تورم بالای 50 درصد در 340 قلم کالا شده است، اما عده ای به دنبال کنترل قیمت 5 قلم کالا برای کمک به مردم هستند! جالب اینکه همان 5 قلم کالا نیز نسبت به 4 سال پیش 5 تا 12 برابر افزایش قیمت داشته است. 

پایان/

۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 15804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =