رونمایی از کراس اور هیبریدی سومین بنجل ساز فرانسوی، خطر ورود به ایران!

رونمایی از کراس اور هیبریدی سومین بنجل ساز فرانسوی، انجام شد که باعث ایجاد نگرانی شده زیرا ممکن است به بازار ایران هم وارد شود.

به گزارش تحریریه، اگرچه افراد زیادی خواستار احیای برجام هستند، اما علاقمندان صنعت خودرو عمدتا آرزو می کنند تا تحریم خودرو لغو نشود و شاهد حضور مجدد بنجل سازان فرانسوی در بازار داخل نباشیم که به پژو و رنو محدود نیستند و سیتروئن را نیز شامل می شود. از زانتیای معروف با 1 ستاره ایمنی تا ژیان با صدای بلند موتور از دهه 1350 تا همین اواخر در حافظه ایرانیان باقی مانده است. 

به تازگی شرکت سیتروئن وارد حوزه ساخت خودروهای هیبریدی شده و از مدلی جدید رونمایی کرده است. با رونمایی از سی 5 ایرکراس مدل 2022 این فرانسوی نیز خودرو هیبریدی عرضه می کند که امیدواریم وارد بازار کشور نشود. پیشرانه پلاگین هیبرید ترکیبی از موتور 1.6 لیتری توربو با تک موتور الکتریکی و یک باتری 13.2 کیلووات ساعت است که در حالت الکتریکی توان پیمایش 50 کیلومتر با حداکثر سرعت 133 کیلومتر را دارد.

این بنجل ساز فرانسوی در دوره پسابرجام وارد ایران شد و در سایت کاشان همراه با سایپا اقدام به ایجاد تاسیسات کرد که پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران را ترک کرد که به سود خودروسازی کشور تمام شد، زیرا خودروسازان ایرانی که 30 سال به مستعمره فرانسه تبدیل شده بودند را وارد حوزه های جدیدی کرد که می توانند در دهه های آینده به دستاوردهای تازه ای رسیده و به آینده امیدوار باقی بمانند زیرا در همکاری با فرانسه امیدی به آینده نیست و محصولات بی کیفیت فرانسوی جایگاهی در صنعت خودروسازی جهانی ندارند. 

پایان/

۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 15855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =