سود میلیارد دلاری از مالیات بر فروش مواد مخدر

بررسی ها نشان می‌دهد که دولت‌های ایالت‌هایی که در آمریکا مصرف و فروش حشیش را قانونی اعلام کرده‌اند از محل فروش این ماده مخدر 10 میلیارد دلار درآمد مالیاتی داشته‌اند.

به گزارش تحریریه، به نقل از راشاتودی، گروه ام پی پی اعلام کرده که ایالت هایی که در آمریکا مصرف حشیش یا ماری جوآنا را قانونی اعلام کرده‌اند از محل فعالیت های مرتبط با آن ۱۰.۴ میلیارد دلار درآمد داشتند.

این گروه البته گفته قانونی کردن مصرف این ماده مخدر اقدامی عقلانی بوده و موجب شده است‌ درآمدهای جدیدی برای دولت های ایالتی با هدف بالا بردن بودجه ایجاد شود.

ام پی پی گفته البته رقم ۱۰.۴ میلیارد دلاری رقم نهایی نیست زیرا برخی از ایالت ها هنوز آمارهای کامل سال ۲۰۲۱ را ارائه نداده‌اند و حدود یک سوم کل این درآمدها مربوط به سال ۲۰۲۱ بوده است.

موسسه مالی بارکلیز پیش‌بینی کرده که درآمد ایالت‌های آمریکا از محل دریافت مالیات بر فروش حشیش یا ماری جوانا در این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۱۲ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت که بیشتر از مالیات بر فروش نوشیدنی‌های الکلی خواهد بود، به عنوان مثال همین حالا هم ایالت ایلینویز اعلام کرده که درآمدهای حاصل از فروش حشیش در این ایالت از درآمد مالیات و فروش نوشیدنی های الکلی بیشتر بودند.

موسسه مارکت واچ گزارش داده که بین ماه‌های جولای تا نوامبر سال گذشته مصرف حشیش توسط افراد بالغ در ایالت ایلینویز ۱۹۳ میلیون دلار برای این ایالت درآمد مالیاتی داشته است و این در حالی است که مالیات بر فروش نوشیدنی های الکلی در این مدت ۱۴۱ میلیون دلار بوده است.

منبع: فارس

پایان/

۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 15871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =