خودروسازان محصولاتشان را برای آزمون جاده‌ای نمی‌برند

مدیرعامل مرکز ملی آزمون جاده‌ای خودرو گفت: به دلیل عدم همکاری خودروسازان مرکز ملی آزمون‌های جاده‌ای نیمه کاره رها و متوقف شده است.

به گزارش تحریریه، شهریوری می‌گوید: ساخته شدن مرکز ملی آزمون‌های جاده‌ای می‌تواند میلیون‌ها دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و جان هزاران نفر را نجات دهد.

شهریوری گفت: هر خودرویی که بالای پنج هزار تیراژ دارد باید ۲ بار در سال تست‌های ایمنی و کیفیت را بگذراند و هر خودرویی که کمتر از پنج هزار تیراژ دارد، باید حداقل یک بار در سال تست انجام دهد. هزینه‌های کامل برای یکبار تست خودرو ۴۰۰ هزار یورو است.

 پس از آنکه در ابتدای ۶ ماهه دوم سال ۹۷ از راه اندازی فاز اول مرکز آزمون جاده‌ای خودرو خبر داده شد در سال ۹۸، هم فاز اول این پروژه ملی افتتاح نشد و هم اینکه شرکت مجری پروژه تعطیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور در روزهای گذشته اعلام کرده بود که در حادثه تصادف ۵۸ خودرو در بهبهان که منجر به فوت ۴ نفر و زخمی شدن ۴۱ نفر شد، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد.

هادیانفر گفت: چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمی‌شود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمی‌کند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند درست است، اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟

آزمون جاده‌ای خودرو، مسیرهای بازسازی شده و شبیه سازی شده از جاده‌ها و خیابان‌هایی است که یک خودرو در طول عمر در آن‌ها تردد خواهد کرد. خودروساز زمانی که خودرویی را می‌سازد آن را در این آزمون‌های جاده‌ای تست می کند که این تست‌ها انواع مختلفی مانند تست سرعت، تست ترمز، تست صدا، ترافیک شهری، آفرود و … است.

منبع: YJC

پایان/

۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 15888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =