زنان نقش مهمی در جوامع دارند

امام جمعه شهربابک با اشاره به رحلت حضرت ام البنین و نقش مهم زنان در واقعه عاشورا گفت: زنان نقش مؤثری در جهت مثبت یا  منفی پیش رفتن جامعه دارند.

به گزارش تحریریه، حجت الاسلام علی اصغر انصاری در خطبه های نماز جمعه این هفته در شهربابک ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: تقوا انسان را به مقاصد دنیوی می رساند، بهترین ذات و توشه است و انسان را از همه بدی ها به دور می دارد.

وی به مقام زن در اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: در اسلام تفاوتی از نظر ارزش و اعتبار بین زن و مرد نیست، تفاوت ها امتیاز محسوب نمی‌شود و صرفا برای شناخت است.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: در اسلام ملاک تقواست و تفاوت در تکالیف و وظائف باعث نمی شود روح زن و مرد باهم متفاوت باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ما انسان را از گلی بد بو خلق کرده ایم، اما این سوال پیش می آید که این انسان چه ارزشی دارد که خداوند میفرماید "فتبارک الله احسن الخالقین"؟

امام جمعه شهربابک در پاسخ به این سوال بیان داشت: خداوند در مسیر انسان موانعی را قرار داده است که غرور انسان بشکند، آدمی تکمیل و ساخته شود اما کسانی که مشغول این موانع مثل شهوت رانی و مال دنیا شوند به این خاک علاقه پیدا می کنند.

وی به برخی مناسبت های پیش رو از جمله رحلت ام البنین اشاره کرد و گفت: حضرت ام البنین همسر و مادر شهید است.

حجت الاسلام انصاری از برگزاری همایش ورزش های همگانی و سنتی شهربابک یاد کرد و گفت: ورزش های بومی و محلی علاوه بر اینکه باعث شناساندن هویت بومی افراد می شوند، نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 15921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =