علت وحشت زنان فرانسوی از اتوبوس و مترو مشخص شد

نتیجه تحقیق یک نهاد دولتی در فرانسه نشان می دهد اکثر زنان فرانسه در وسایل حمل ونقل عمومی احساس ناامنی می کنند.

به گزارش تحریریه، بنا به آمار مرکز ناظر بر بزهکاری و حقوق کیفری فرانسه به طور میانگین ۴۵ درصد استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی در طول مسیر سفرهای درون شهری و بین شهری احساس ناامنی می کنند. براساس نتیجه این تحقیق مردان به طور معناداری هنگام استفاده از مترو، اتوبوس و قطارهای بین شهری کمتر از زنان احساس ناامنی می کنند.

تحقیق این موسسه نشان می دهد که تنها ۳۸ درصد مردان در سفرهای درون شهری و بین شهری احساس ناامنی می کنند. مرکز ناظر بر بزهکاری و حقوق کیفری فرانسه پیش از این تخمین زده بود که دستکم ۲۶۷ هزار نفر که اغلب آنها زن هستند در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی قربانی جرائم جنسی بودند.

احساس ناامنی در وسایل حمل و نقل عمومی به طور خاص به دلیل رفتارهای ناهنجار دیگر مسافران پدید می آید. از جمله این رفتارها می توان به دشنام گویی، مصرف دخانیات، مکالمات تلفنی با صدای بلند و مصرف مواد خوراکی اشاره کرد.

مقامات فرانسه در ماههای گذشته و به دنبال افشاگری زنان علیه اذیت و آزارهای جنسی مردان در کشورهای مختلف وعده داده بودند که اقداماتی برای مقابله با ارتکاب جرائم جنسی در وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهند.

از جمله اقداماتی که مقامات فرانسوی وعده اجرای آنها را داده اند می توان به تعیین جریمه ای برای «اهانت های جنسی» در فضاهای عمومی اشاره کرد. یکی دیگر از وعده های آنها امکان توقف اتوبوس بین ایستگاه ها برای زنان مسافر در طول شب است تا آنها به این ترتیب مسیرهای کوتاهتری را تا منزل طی کنند. 

منبع: یورونیوز

پایان/

۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
کد خبر: 16088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =