مردم به‌ زودی نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه را مشاهده می‌کنند

سخنگوی دولت سفر رئیس‌جمهوری به روسیه را همسو با سیاست توسعه متوازن روابط بین‌المللی دولت با کشورهای جهان ارزیابی کرد و گفت: مردم به‌زودی شاهد آثار و نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه خواهند بود.

به گزارش تحریریه، علی بهادری جهرمی امروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه) در نشست خبری به سفر اخیر رئیس‌جمهوری و برخی وزیران دولت به روسیه اشاره کرد و گفت: سفر رئیس‌جمهوری به روسیه سفر پرباری بود، در این سفر نشست رسمی کاری در کاخ کرملین بدون محدودیت زمانی برگزار شد و احترام متقابل کاملاً در نشست حکمفرما بود.

وی افزود: افزون بر این به دعوت رسمی مجلس دوما نشستی در دوما برگزار شد که با سخنرانی رئیس‌جمهوری همراه بود و دیدار با فعالان علمی در دانشگاه دولتی مسکو، همچنین فعالان اقتصادی روسیه و جوامع دینی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم به‌زودی شاهد آثار و نتایج سفر رئیس‌جمهوری به روسیه خواهند بود، تصریح کرد: در این سفر مسائل دوجانبه و چندجانبه در همه حوزه‌ها مطرح شد و توافق‌های گسترده و اشتراکات عمیقی به‌وجود آمد و قراردادهایی نیز در حوزه نفت، راه‌ و بخش ریلی بین دو کشور امضا شد.

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: این حجم از نشست‌های کاری، احترام‌های متقابل و برنامه‌های تدارک دیده‌شده در این بازه زمانی کوتاه به‌نوعی کم‌نظیر بود و تقریباً در همه موضوع‌های اقتصادی و تجاری که محور اصلی مباحث سفر بود، همچنین مسائل سیاسی، علمی و فرهنگی، نظامی و دفاعی بحث و تبادل نظر شد.

وی گفت: در حوزه راه آهن و کریدور توافق‌های بسیار خوبی میان ایران و روسیه اجرایی و عملیاتی شده است و حتی قراردادهایی در این زمینه امضا شد و برخی مسائل نیز در انجام مقدمات برای امضای قرارداد است.

سخنگوی دولت افزود: سیاست و شعار دولت و وعده‌ای که این دولت به مردم داده است نگاه متوازن و متعادل به کشورهای مختلف جهان برای توسعه حوزه تجارت خارجی و روابط بین‌الملل است.

در شرایط جنگ اقتصادی انتشار جزییات قراردادها به صلاح نیست

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره آمار فروش نفت گفت: در شرایط جنگ اقتصادی انتشار جزییات قراردادها و نحوه فروش و استردادها به صلاح نیست. رئیس‌جمهوری بارها تأکید کرد که دولت اجازه نخواهد داد تحریم‌ها مانع فروش نفت و توسعه صادرات شود.

وی با بیان اینکه آمار فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از فروش نفت در وضع قابل قبولی قرار دارد، اظهار کرد: دولت در مسئله تأمین ارز با مشکلی مواجه نیست و برای اطلاع از اینکه فروش نفت وجود دارد یا خیر، خواهش می‌کنم این موضوع از مسئولان مربوطه در دولت سؤال شود.

پایان/

۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 16202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایرانی فقیر IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      نماز رئیسی در کاخ تنها دست آورد این سفر توهین آمیز بود .
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      1 0
      ایشان تعارف میکنند.نتایج معمولا مشاهده نمیشود،لمس میشود با تمامی اعضا و جوارح و روح !