حقوق و دستمزد رزمندگان معسر، جانبازان، خانواده شهدا، سربازان و کارمندان افزایش یافت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش حقوق رزمندگان معسر، جانبازان، خانواده شهدا، سربازان و کارمندان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ و به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی، خبر داد.

به گزارش تحریریه، ولی اسماعیلی نماینده مجلس شورای اسلامی، به تشریح پیشنهادات کمیسیون اجتماعی به کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 به ریاست مهدی عیسی زاده، پرداخت که مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفت و گفت: کمیسیون اجتماعی با هدف افزایش توانمندی معیشتی اقشار مختلف جامعه، پیشنهاداتی را از طریق کمیته حقوق و دستمزد به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 ارائه داد که خوشبختانه به تصویب این کمیسیون رسید.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این مصوبات گفت: به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی که به تصویب کمیسیون تلفیق بودجه رسیده، حقوق رزمندگان معسر از ماهانه 2 میلیون و 300 هزار تومان به 3 میلیون تومان افزایش یافت و تعداد افراد تحت پوشش این قانون از 90 هزار نفر به 110 هزار نفر رسیدند و تنها 10 هزار نفر باقی مانده اند که در سال‌های آتی تعیین تکلیف می شوند.

وی افزود: بر این اساس حقوق ماهیانه جانبازان زیر 25 درصد، از 2 میلیون و 200 هزار تومان به 3 میلیون تومان افزایش یافت و جانبازان غیرشاغل بالای 25 درصد که40 هزار نفر هستند نیز 3 میلیون و 500 هزار تومان حقوق ماهیانه دریافت خواهند کرد.

اسماعیلی همچنین ادامه داد: حقوق والدین شهدا که پیش از این 3 میلیون و 400 هزار تومان بود با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی و مصوبه کمیسیون تلفیق به 5 میلیون تومان افزایش یافت که تمام موارد ذکر شده از مالیات معاف هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پیشنهاد دیگر این کمیسیون که به تصویب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 رسید، خاطرنشان کرد: حق عائله مندی کارمندان برای همسر دو برابر و برای هر اولاد سه برابر شد، حقوق سربازان مجرد به سه میلیون تومان رسید و حقوق سربازان متأهل نیز 5 میلیون تومان شد همچنین کف حقوق کارمندان دولت از 4 میلیون و 500 هزار تومان به 5 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

منبع: خانه ملت

پایان/

۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 16257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد خاکپور IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      سلام خدا بر رزمندگان ..دوستان وهمرزمان ..دعا و التماس را با هم بر قبور پاک شهدا پیوند بزنیم وزجه کنان بگوییم ..که دستمان را بگیرید واقعاً پای در گل دنیا مانده ایم.اگر رزمندگان در پیچ وخم روزمره گرفتار شده اند..دلیل آنست. که در پیچ و خم نفس گرفتار شده اند ؛؛؛چرا؟؟؟. آنروز که عاشقانه پای در رکاب سمند عشق به جانان مرکب جان را...هی ..زدیم جلوداری نبود بنام اقتصاد ورشکسته زندگی در چشمهای خیس فرزندانمان..که باعث پرگل نشستن نام‌آوران و دلاور مردان دشمن شکن گردد..مواظب پیر فرزانه سیدعلی باشیم...‌‌نشنود درد دل فرمانبر دارانش را ‌نشنود صدای شکستن ❤️ قلب های لاله هایش را ..‌‌‌‌ که گوش به صدای قلب مافرزندانش را دارد،،،
    • صائب بهبودی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 0
      سلام مردانه عمل کنید چرا ما آخر عمرمان با سه ملیون نتوانیم زندگی کنیم اینهایی که نامردی میکنندووحداقل حقوق ۵۶۰۰ رامانع می‌شوند مواخذه کنید ما درجنگ مردانه جنگیدیم چشم دیدن مارا داشته باشید