آخرین خبر در مورد افزایش سن بازنشستگی و محاسبه درآمد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مخالفت این کمیسیون با افزایش دو ساله سن بازنشستگی و محاسبه درآمد برای اساس ۳ سال پایان اشتغال خبر داد.

به گزارش تحریریه، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401، گفت: بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال آینده سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی، ۲ سال افزایش می‌یابد که این موضوع نارضایتی کارمندان و از سویی افزایش بیکاری در جامعه را در پی داشت و در طول تاریخ سابقه نداشته است که در بودجه سالانه قانون دائمی با مشکل مواجه شود.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: با پیشنهاد و دفاع این جانب و همراهی و همکاری برخی نمایندگان این بند از لایحه بودجه حذف شد و بر اساس روال گذشته سوابق و پاداش پایان خدمت کارمندان بر اساس دو سال محاسبه و سن بازنشستگی هم مانند گذشته برای لیسانس 30 سال و برای فوق لیسانس 35 سال خواهد بود.

رحیم زارع نیز در تشریح نشست امروز (شنبه 2 بهمن ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 گفت: پرداخت سهم بیمه کارفرمایان برای کارگاه هایی که حداکثر 5 نفر کارگر دارند و 5 سال یا کمتر از فعالیت آنها می گذرد، مشمول معافیت بیمه 20 درصد می شود و برای کارگاه هایی که بیش از 5 سال و از 5 کارگر بیشتر در اختیار دارند، 3 درصد کمتر مشمول معافیت بیمه در سال 1401 می شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 ادامه داد: وزارت نیرو مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی ، آلومینیوم، مس و فلزات اساسی و کانی های فلزی و واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی محاسبه و دریافت کند.

وی افزود: در رابطه با صندوق کارآفرینی امید که دولت در لایحه به عنوان صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان آن را تغییر نام داده است، 31 واحد تابعه استانی، منابع درآمدی و واحدهای استانی را از محل درآمد ردیف ها و جداول بودجه سنواتی و همچنین فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد سهم استان ها، حقوق دولتی معادن 20 درصد از اعتبارات قانون متوازن و همچنین قانون هدفمندی یارانه ها در راستای حمایت از تولید به عنوان کمک های بلاعوض بخش غیردولتی، منابع صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان تامین شود.

زارع تصریح کرد: همچنین به روسای دستگاه های ملی، استانداران اجازه داده شد که اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی خود را که در اختیار دستگاه های دولتی و موسسات تابعه دارند، پس از تایید کارگروه های استانی و مصوبه هیات وزیران از طریق مزایده عمومی  در بورس کالا و به صورت الکترونیک در سامانه به فروش رسانده و منابع را به صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان واریز کنند. امروز تنها بخش درآمدی صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان را مورد بررسی قرار دادیم و بخش دیگر یعنی بخش هزینه ای پس از تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: به دولت اجازه داده شد تا سقف 35 همت از سهام و سهم الشرکه خود را در شرکت های دولتی و اموال منقول و غیرمنقول به فروش برساند. این بند برای افزایش سرمایه بانک ها و صندوق کارآفرینی امید یا صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان بوده و 3 برابر آن باید توسط بانک ها تحت عنوان تسهیلات به حوزه حمایت از تولید و اشتغال پرداخت شود.

وی با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با درخواست دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی مستخدمین کشوری و لشگری و تامین اجتماعی گفت: همچنین با محاسبه پاداش بازنشستگی در تمامی صندوق های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی براساس حقوق 3 سال آخر موافقت نشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 اظهار کرد: به دولت اجازه داده شد با درخواست دستگاه های اجرایی از جمله  صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری و سازمان تامین اجتماعی از طریق شرکت ملی نفت نسبت به تحویل  نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه های اجرایی پس از تایید اشخاص توسط وزارت نفت براساس قیمت روز صادراتی اقدام نماید.

پایان/

۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 16105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =