پایان محدودیت‌های کرونایی در ایرلند

ایرلند تقریباً تمام محدودیت‌های مربوط به کووید ۱۹ را که به مدت ۲ سال اعمال شده است، لغو می‌کند

به گزارش تحریریه، تارنمای « Humans Are Free» نوشت، ایرلند تقریباً همه  محدودیت‌های مربوط به همه گیری COVID-۱۹ را  لغو می‌کند.

این کشور یکی از محتاط ترین کشورهای اتحادیه اروپا در مورد خطرات COVID-۱۹ بوده است و برخی از طولانی ترین محدودیت ها را برای مسافرت و برگزاری مهمانی اعمال کرده است.

به دنبال توصیه مقامات بهداشت عمومی، دولت ایرلند تصمیم گرفت مقررات سختگیرانه را تغییر دهد. از این به بعد بارها و رستوران‌ها دیگر نیازی به تعطیل شدن در ساعت ۸ شب ندارند و مکان های عمومی دیگر از مشتریان خود مدرکی را برای اثبات تزریق واکسن درخواست نمی‌کنند.

همچنینی سالن‌های سرپوشیده و فضای باز هم با ظرفیت کامل فعالیت می کنند و راه برای حضور پر جمعیت علاقه مندان در مسابقات ورزشی، اجراهای موسیقی و کنسرت ها یا دیگر تفریحات تا ماه آینده هموار می شود.

 نخست وزیر «مایکل مارتین» روز گذشته در تلویزیون با بیان اینکه «ما طوفان اومیکرون را پشت سر گذاشتیم» عنوان داشت که برخی از اقدامات، همچون نیاز به استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و مغازه ها، تا پایان فوریه باقی خواهند ماند. 

شبکه خبری الجزیره نیز با پوشش این خبر عنوان داشت که ایرلند هفته گذشته دومین نرخ ابتلا به کووید-۱۹ را در اروپا داشت؛ این در حالی بوده است که یکی از بالاترین میزان مصرف واکسن های تقویت کننده در این قاره را داشت. این گزارش تزریق واکسن را دلیلی بر کنترل اومیکرون دانست.

سال گذشته اقتصاد ایرلند به سرعت بهبود یافت اما حدود یک سوم کارفرمایان تصمیم گرفتند پرداخت مالیات را به تعویق بیندازند. همچنین اوضاع اقتصادی هنوز طبیعی نشده است و دستمزد برای یک کارگر از هر ۱۲ کارگر این کشور تحت حمایت طرح یارانه دولتی قرار دارد که اعتبار آن در آوریل به پایان می رسد.

پایان/

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 16324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =