آمریکا در تلاش است که خاورمیانه را به آتش بکشد

واقعیت امر این است که تجربه تاریخی عملکرد استعمارگران قدیم و جدید در منطقه ما ثابت کرده که عموم اتفاقاتی که رخ می دهد همه اش وابسته به سناریوهایی است که در اتاق های فکر تدوین می شود و در منطقه ما پیاده می گردد.

برای دهه ها اگر کسی درباره دخالت آمریکایی ها و انگلیسی ها در کودتای 28 مرداد صحبت می کرد مورد انتقاد دستگاه های حکومتی ایران قرار می گرفت، چون دستگاه های حکومتی وقت ترجیح می دادند مساله را به عنوان پشتیبانی مردمی از شاه مطرح کنند، و آمریکایی ها و انگلیسی ها دخالت خود در این کودتا را نه رسما تایید و نه تکذیب می کردند اما در نهایت بعد از پنجاه سال اسناد مرتبط منتشر شد که ثابت می کرد این کودتا یک توطئه خارجی بر علیه ملت ایران بود.

امروزه هم بسیاری از اتفاقات در منطقه ما رخ می دهد که قطعا در آینده اسناد و مدارک نشان خواهد داد که بسیاری، حال اگر نخواهیم بگوییم همه، بر اثر توطئه خارجی مخصوصا آمریکایی و اروپایی که هنوز به دنبال استعمار منطقه خاورمیانه است بوده و می باشد.

حمله اخیر به فرودگاه بغداد را نیز می توان ذیل همین جریان ها قرار داد.

در بحبوحه بحث و جدل موجود پیرامون تشکیل دولت در عراق و در حینی که آمریکایی ها احساس می کنند ممکن است جناح های مختلف سیاسی شیعه در عراق با هم به توافقی سیاسی که باب میل آنها نیست برسند به یکباره چنین اتفاقی رخ می دهد.

آنچه بدیهی است این می باشد که در این شرایط حساس به هیچ وجه به نفع هیچ گروه سیاسی، حد اقل در میان گروه های شیعه، نیست که چنین کاری را انجام دهد و یک هزارم هم ریسک کند که در آینده ممکن است سر نخی که آن گروه را به این جریان ربط می دهد پیدا شود.

تنها گروه هایی که می توانند از این جریان سود ببرند گروه هایی هستند که تمایل ندارند شیعیان در عراق به توافق برسند و می خواهند آتش اختلافات را شعله ور کنند.

البته داعش شاید متهم اول این جریان باشد ولی به نظر می رسد حتی داعش هم بدون کمک اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی ها حاضر در عراق امکان انجام چنین کاری را نداشته و ندارد.

شاید هم برخی از همدستان دیگر آمریکایی ها در عراق از گروه های دیگر سیاسی عراقی، غیر داعش، باشند که در این ماجرا دخیل هستند.

اینکه این حمله ها محل استقرار نیروهای آمریکایی در فرودگاه عراق را هدف قرار داده و حتی یک سرباز آمریکایی هم زخمی نشده خود می تواند نشانه ای از دست داشتن آمریکا و همسویان با آمریکا در این جریان باشد.

دیگر راز پنهانی نیست که سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شیخ محمد الکوثرانی نماینده ویژه حزب الله لبنان در عراق در چند هفته اخیر تلاش های زیادی برای نزدیک کردن جناح های رقیب شیعه در عراق انجام داده اند و طبق بسیاری از اخبار جسته گریخته واصله تلاش های آنها در عراق بسیار موفق بوده و موفق شده اند بسیاری از اختلافات موجود فیما بین جناح های مختلف شیعه در پارلمان عراق را حل وفصل کنند.

بدیهی است این امر به مزاق آمریکایی ها خوش نیاید و آنها به دنبال آن باشند که هر جور شده همه چیز را به هم بزنند و با انجام چنین حمله ای به فرودگاه بغداد و سپس استفاده از عوامل رسانه ای خود در متهم کردن برخی گروه های شیعه موجبات برخورد با آنها توسط دولت و دستگاه های امنیتی عراق را فراهم سازند تا در نهایت موجبات ایجاد درگیری در عراق را فراهم کنند.

بر کسی پوشیده نیست که بزرگترین خار در چشم آمریکایی ها و متحدین آنها در عراق نیروهای وابسته به الحشد الشعبی می باشد و تا زمانی که نیروهای مسلح وابسته به گروه های شیعه در عراق حضور داشته باشند امکان پیاده سازی هیچ نقشه ای برای آمریکایی ها در عراق و حتی در منطقه میسر نخواهد بود.

حال که اصرار بر خروج آنها از عراق می باشد آنها امروزه به دنبال شعله ور کردن عراق هستند تا جنگ داخلی دوباره در این کشور شروع شود وهر دولتی در عراق تشکیل شود مجبور باشد خواستار باقیماندن آمریکایی ها در عراق گردد.

به همین دلیل میتوان گفت هر اتفاقی که در عراق رخ می دهد را باید از این زاویه دید و توجه داشت که احتمال تکرار اتفاقاتی مانند ماجرای حمله به فرودگاه عراق ویا خانه نخست وزیر و ... ممکن است باز هم توسط عوامل و دست نشانده های آمریکا در عراق تکرار گردد و اگر هم جناح های سیاسی شیعه در پارلمان با هم متحد شوند و احساس شود که ممکن است عراق به آرامش و ثبات برسد قطعا این جریان ها بسیار شدید تر خواهند شد.

منبع: اسپوتنیک

پایان/

۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 16337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =