عجیبترین پدیده اقتصاد ایران

عجیبترین پدیده اقتصاد ایران هیچ یک از حوزه هایی که اکثر مردم گمان می کنند نیست و به حوزه ای جدابافته اختصاص دارد.

به گزارش تحریریه، عجیبترین پدیده اقتصاد ایران هیچ یک از حوزه هایی که اکثر مردم گمان می کنند نیست و به حوزه ای جدابافته به نام بانک اختصاص دارد. 27 بانک کشور با زیان انباشته 256 هزار میلیارد تومانی روبرو هستند که می توان از همین گزاره نتیجه گرفت پس چه بر سر بخش واقعی اقتصاد که امکان چاپ روزانه پول به اراده خود را ندارد، آمده است. 

بانک ها:

  1.  سپرده های مردم را به عنوان سپرده دریافت می کنند.
  2. به مردم وام نمی دهند و به خود، در بسیاری موارد با فساد به مالکان و نزدیکان مدیریت بانک و به شرکت های خود وام می دهند.
  3. به شدت از وام دادن به مردم حتی با بهره های 24 درصدی طفره می روند.
  4. چون می توانند وام های پرداختی به خود را باز پس ندهند، برای پرداخت سود سپرده های مردم در روز روشن پول چاپ کنند(به اسم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی و اصلاح ناترازی و ...)
  5. بازی پانزی راه انداخته و با جهش دلار و به دنبال آن سایر دارایی ها مانند ارز، طلا، زمین و ... ارزش دارایی های خود را 10 برابر کنند تا بدهی های خود را به بانک مرکزی پرداخت کنند. 
  6. با دو بازی پانزی در 4 سال هنوز زیانده و بدهکار هستند.
  7. زیان خود را از جیب مردم برداشته و رفاه مردم را به دهه 1360 پرتاب کرده اند و هنوز باید شدیدتر از جیب مردم(با تورم و بازی پانزی جدید) برداشت کنند. 

پیش بینی!

چون زیان کنونی 256 هزار میلیارد تومانی بانک ها نباید به ورشکستگی هیچ بانکی بیانجامد و از نظام پولی کشور حمایت آهنین می شود، پس، به بازی پانزی جدیدی نیاز است که مقدمه آنرا خلق پول گسترده انجام می دهد و به همین دلیل خبری از کاهش تورم نیست. پس چرا سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد از کاهش قابل توجه نرخ تورم در سال بعد خبر می دهد؟

احتمالا خاندوزی هم از آن دست افرادی است که فکر می کند ریشه مشکل ادامه دار تورم به کسری بودجه دولت باز می گردد، و چون دولت قصد ندارد با هدف کسری بودجه چاپ پول انجام دهد، پس نرخ تورم نیز کاهش می یابد. این گزاره غلط است و در 6 ماه گذشته غلط بودن اثبات شده است. زیرا دولت خلق پول با هدف جبران کسری بودجه انجام نمی دهد، اما همچنان روزانه بیش از 3 هزار میلیارد تومان خلق پول انجام می شود. 

پایان/

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: 16390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • GB ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      احسنت واقعا تحلیل عالی بود ریشه اصلی همینه ،، مسئولین این دولت باید کاملا متوجه باشن البته اگه بتونن از پس مافیا بر بیان 😂