شرکت «متا» پروژه رمزارز خود را منحل کرد

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و مخالفت‌های نظارتی، متا / فیسبوک، این هفته اعلام کرد که پروژه ارز دیجیتال خود، دیم را تعطیل می‌کند.

به گزارش تحریریه، به نقل از راشاتودی، این شرکت گفت که فناوری این پروژه توسط بانکی بر محور رمزارز به قیمت ۱۸۲ میلیون دلار خریداری شده است. شرکت متا گفت: انتظار می‌رود در هفته‌های آینده، شرکت مالی دیم و شرکت های تابعه آن، روند انحلال را آغاز کنند.

استوارت لوی، مدیر عامل آمریکایی شبکه مالی دیم توضیح داد: این ابتکار عمل پیشرفت داشت، اما از گفتگوی ما با تنظیم‌کننده‌های فدرال مشخص شد که این پروژه نمی‌تواند پیش برود. سیلورگیت، زیرساخت توسعه، استقرار و عملیات و ابزارهایی را برای اجرای شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین برای پرداخت‌ها و نقل و انتقالات فرامرزی خریداری کرد.

انجمن دیم/ لیبرا توسط فیس بوک در سال ۲۰۱۹ با حمایت تعدادی از شرکا از جمله ویزا و مسترکارت و همچنین شرکت های فناوری لیفت  و اسپاتیفای راه اندازی شد. این غول رسانه های اجتماعی امیدوار بود که به پرداخت های رمزارزی برسد و جریان درآمد جدیدی ارائه دهد.

رگولاتورهای ایالات متحده در گزارشی در سال ۲۰۲۱ گفتند: ترکیب یک صادرکننده استیبل کوین یا ارائه دهنده کیف پول و یک شرکت تجاری می تواند قدرت اقتصادی بیش از حد ایجاد کند.

منبع: ایبنا

پایان/

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۰
کد خبر: 16408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =