تامین کننده بزرگ سوخت در آلمان هک شد

شرکت «اویل تنکینگ دویچه لند»، یک تامین کننده بزرگ سوخت آلمانی، پس از حمله سایبری که سیستمهای فناوری اطلاعات این شرکت را در آخر هفته گذشته مختل کرد، با ظرفیت محدودی فعالیت می کند.

به گزارش تحریریه، بر اساس گزارش شبکه بی بی سی، شرکت «اویل تنکینگ دویچه لند» نفت، سوخت خودرو و سایر فرآورده‌های نفتی را برای شرکتهایی نظیر شل نگهداری و حمل می‌کند. این شرکت اعلام کرد روز شنبه هک شدن سیستم‌هایش را کشف کرده است و وضعیت فورس ماژور را برای عمده فعالیتهای عرضه خود در آلمان اعلام کرده است.

اعلام وضعیت فورس ماژور این شرکت را از عمل به توافقهای قراردادی در زمان وقوع شرایط اضطراری که فراتر از کنترل است، معاف می کند.

حمله باج افزاری به شرکت خط لوله کلونیال پایپ لاین آمریکا در ماه مه سال ۲۰۲۱ باعث شد سیستم سوخت رسانی این شرکت در آمریکا مختل شود و چندین ایالت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کردند.

نشریه هندلزبلات آلمان نخستین رسانه‌ای بود که این واقعه را گزارش و اعلام کرد سیستمهای بارگیری و تخلیه بار اویل تنکینگ فلج شده اند.

شرکت مادر اویل تنکینگ دویچه لند درباره  حمله هکی که به این شرکت شده است توضیحی نداد و تنها اعلام کرد ما در تلاش برای حل این مسئله مطابق با برنامه‌های اضطراری خود هستیم.

شرکت شل اعلام کرد فعالیتهایش را به تامین کنندگان دیگر منتقل کرده تا تاثیر این اختلال را حداقل کند.

شرکت اویل تنکینگ ازسال ۱۹۷۲ در فعالیتهای نگهداری سوخت سابقه دارد و یکی از بزرگترین اپراتورهای مستقل پایانه‌های نفت، گاز و مواد شیمیایی در سراسر جهان است. این شرکت اعلام کرد فعالیتهای آلمانی‌اش بر اثر حمله سایبری تحت تاثیر قرار گرفته و متعهد است این مسئله را حل کرده و تاثیر آن را هر چه سریعتر به حداقل برساند.

محققان امنیت سایبری هشدار داده اند حملات سایبری به زیرساخت حساس مانند تامین نفت و مواد غذایی رو به افزایش است. در ژوئن سال میلادی گذشته حمله سایبری به شرکت جی بی اس که بزرگترین شرکت صنایع گوشتی جهان است، باعث مختل شدن زنجیره تامین این شرکت در چند کشور شد. این شرکت ۱۱ میلیون دلار باج به هکرهایی که عامل این حمله باج افزاری بودند پرداخته بود.

منبع: انرژی امروز

پایان/

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 16434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =