شهرهای هسته ای زیرزمینی چین

چین با سرعتی باور نکردنی در حال افزایش پتانسیل هسته ای و شهرهای زیرزمینی موشکی است

به گزارش تحریریه، چند ماه قبل نیز روزنامه «واشنگتن پست» آمریکا گزارش داد که چین در حال ساخت بیشتر از ۱۰۰ سیلوی پرتاب موشک هسته ای است. اکنون تصاویر ماهواره ای حکایت از آن دارند که پکن برنامه های گسترده و فراتر از حد تصوری را برای افزایش توان تسلیحات هسته ای خود در حال انجام دارد.

در هر صورت، طبق شواهد و ادعاهای مقام های غربی، چین با سرعتی باور نکردنی در حال افزایش پتانسیل هسته ای و شهرهای زیرزمینی موشکی است.

«اورآسیاپست» به نقل از نشریه The Times در گزارشی نوشت: تصاویر ماهواره های اطلاعاتی نشان دادند که چین درحال ساخت یک پایگاه جدید موشک های هسته ای است. این در حالی است که چند هفته پیش ماهواره های آمریکایی در مکانی دیگر ساخت یک پایگاه بزرگ موشکی هسته ای را کشف کردند.

طبق منابع موجود، اگر این دو پایگاه موشکی هسته ای چین تکمیل شوند، تعداد سیلوهای پرتاب کننده موشک های هسته ای چین ده برابر خواهد شد. این شهر زیرزمینی موشکی در نزدیکی استان سین کیانگ درحال ساخت است.

مساحت تقریبی این پایگاه موشکی بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع می باشد.

چین به صورت همزمان در حال ساخت دو پایگاه موشکی هسته ای است و این روند ساخت، تصمیم قاطع چین را برای افزایش قابل توجه پتانسیل هسته ای اثبات می کند.

برنامه چین برای ساخت این پایگاه ها، بزرگترین پروژه ساخت شهرهای زیرزمینی موشکی از زمان جنگ سرد است. در آن زمان شوروی و آمریکا برای ساخت موشک های هسته ای و پایگاه های زیرزمینی با یکدیگر رقابت شدیدی را آغاز کردند.

پایان/

۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
کد خبر: 16459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =