فوری/ دیدار سری مقامات ایران و آمریکا؛ پیشنهاد غافلگیر کننده آمریکا به ایران

گفته می‌شود دیداری سری و بسیار سطح بالا امنیتی میان ایران و آمریکا برگزار شده که در آن طرفین برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین توافق کردند. این دیدار به احتمال زیاد در آلمان و با مشارکت رییس سیا برگزار شده و خروجی فوری ان استعفای دو عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکایی بوده است.

به گزارش تحریریه، گفته می‌شود دیداری سری و بسیار سطح بالا امنیتی میان ایران و آمریکا برگزار شده که در آن طرفین برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین توافق کردند. این دیدار به احتمال زیاد در آلمان و با مشارکت رییس سیا برگزار شده و خروجی فوری ان استعفای دو عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکایی بوده است.

به احتمال زیاد تا ساعت‌های آینده این خبر توسط منابع مختلف تایید خواهد شد، اما تا آن موقع آگاه باشید که در سفر نیکلاس برنز به آلمان تحت پوشش بررسی تحولات اوکراین او با مقام بلندپایه ایرانی دیدار کرد و پیشنهاداتی را مطرح نمود که باعث غافلگیری کامل ایرانی‌ها شد. هرچند مفاد این مذاکرات و توافق‌ها به صورت کامل منتشر نشده اما گفته می‌شود که آمریکا با بیشتر درخواست‌های ایران در مذاکرات وین موافقت کرده و طرف روس هم در این زمینه مشارکت دارد. 

بر این اساس آمریکا با سه درخواست اصلی ایران موافقت کرده و قول داده تا بخش اعظم تحریم‌های ایران برداشته شود در قبال آن ایران باید تعهد دهد که غنی سازی اورانیوم ۲۰ تا ۶۰ درصدی را متوقف کرده و همه مواد غنی شده را تحت کنترل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد. خروج مقامات آمریکایی مخالف از تیم مذاکره کننده این کشور در وین در واقع چراغ سبزی بود تا همه آماده توافق جدید شوند. نکته مهم دیگر اینکه حتی کشورهای اروپایی که تا پیش از این موضع سرسختانه‌ای در قبال مذاکرات و تحریم‌ها داشتند به نظر با اشاره طرف آمریکایی کوتاه آمده و دیگر نقش بازی نمی‌کند.

به احتمال زیاد توافقی جدید با مفاد جدید اما بر مبنای همان برجام امضا خواهد شد. هنوز مشخص نیست چرا طرف آمریکایی این پیشنهادات فوری را داده است. چرا که خود نمایندگان ایران هم غافلگیر شده و به همین دلیل برای تصمیم‌گیری نهایی به تهران برگشتند.

منبع: کانال اخبار سوریه

پایان/

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 16475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 1
      الانه که مقامات ایران باز پا پس بکشند.ایران گذشته خیره سرانه ای درگذشته درارتباط با امریکا داشته.ولی رئیسی بادریوزگی تمام از مبادلات اقتصادی دربرابرپوتین حرف می زند.ما دررابطه با امریکا که خواستار رابطه است راپس می زنیم ودرعین حال باالتماس از روسهای فرست طلب تجارت واقتصاد می خواهیم .زکی بابازکی
    • محمد IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      3 1
      اگرصحت داشته باشه ووضع سفره های مردم بهتر بشود خیلی هم خوب است بابا بقران مردم واقعاً درسختی زندگی می کنند ما فقط رفاه زن وبچه ها را می خوایم دیگر هیچ ولی خدا کند واقعیت باشد
    • محسن IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 0
      معامله روس و امریکا سر ایران و اوکراین بنظر واقعی و منطقیست
    • محمد IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 1
      لطف و مرحمت گرگ بی طمع نیست جریانی پشت پرده است مسولین باید نهایت دقت رابکنند