۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

ما و جهاد تبیین

بهاالدین قهرمانی نژاد
ما و جهاد تبیین

نویسنده، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در یادداشتی بزرگترین مصادیق جهاد تبیین در نشر معارف اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و زدودن غبار تحریف از تارک تابناک حقایق الهی دانست.

امام هادی علیه السلام که در ایام شهادت وی هستیم در پرتو سیاست تقیه، بزرگترین مصادیق جهاد تبیین را با نشر معارف اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و زدودن غبار تحریف از تارک تابناک حقایق الهی، با روشنگری و فرستادن شخصیت های بی مانندی ، مانند حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به ایران،پایه گذاری نموده و باعث رشد و شکوفایی تمدنی در ابعادی شد که ثمره آن در تاسیس مدارس و محافل علمی حوزه و تربیت اعاظمی مانند امام خمینی و خلف صالحش، رهبری معظم انقلاب اسلامی در بلندای زمان گردید که انقلاب اسلامی را آغاز و تداوم داده و در مسیر تداوم آن، جهاد تبیین را شرط اصلی می دانند.حال، پرسش اساسی این است که آیا  هر کدام از ما به عنوان پیروان و سربازان این راه نورانی، در قبال این فرمان استراتژیک و تعیین کننده سکاندار کشتی انقلاب،در این دنیای متلاطم، وظایف خودمان را جهت مطالبات معظم له به عنوان امام جامعه، در روشنگری به معنای واقعی کلمه، به ویژه در آگاه نمودن جوانان، انجام می دهیم؟آیا فتنه و فتنه گران، در زمین دشمن بازی نکردن، مراعات ارزش های اخلاقی، پاس داشتن مکتب شهیدان، زاویه داشتن با زاویه داران با نظام و رهبری(چه اصحاب فتنه ، چه غربگرایان ، چه اصحاب انحراف)  برای ما هم خط قرمز ، محسوب می شود؟

آیا ما هم در عمل، سعی در جهاد تبیین و روشنگری داریم؟آیا سعی می کنیم که برای جوانان روشن کنیم، چرا چهره های پشیمان و خسته از انقلاب که اتفاقا، بیشترین بهره را از سفره انقلاب برده و بیشترین زمان هم عرصه اجرایی را در چنگ خود داشتند، هر گاه رای نمی آورند، جمهوریت نظام را زیر سوال می برند؟ گفته ایم اینان که در طول هشت سال، بزرگترین خفت ها را به ایران در مواجهه با غرب وارد کرده و دائم نیز از تعامل با جهان صحبت کرده و دم می زدند، اکنون چرا از تعامل با شرق در هراس و آشفتگی هستند؟

گفته ایم چرا چهره های معروف اصلاحات که در مورد محاکمه و مجازات قاتلان معاند که اعتراف به قتل عمد در موارد متعدد کرده اند صدایشان بی جهت، بلند است ولی در مورد شهید مدافع امنیت، مانند سرهنگ دوم شهید، علی اکبر رنجبر، روزه سکوت گرفته اند؟ آیا منافع سیاست بازانه خود را در ضعیف بودن حافظان امنیت مردم می بینند؟ گفته ایم که اینان علنا از رفع و کشف حجاب، این نص صریح قرآنی دفاع می کنند و یا برخی از ایشان برای دفاع از این نص صریح، حاضر نیستند صدای خود را آشکار کنند؟

گفته ایم، اینان که در باره مشکلات معیشتی، در هشت سال قبل ، همواره مدعی بودند مردم، فقط به دنبال آزادی و رفع حصر و... هستند به یک باره چه شده که مدام از مشکلات معیشتی همین مردم که خودشان بانی و مباشر یا مشوق آن بوده اند، حرف می زنند؟آیا در تداوم جهاد تبیین، پیشکسوتان جهاد و شهادت را می نوازیم یا به آنان که حتی یک روز در دفاع مقدس حاضر نشدند، بهاء می دهیم؟آیا حاضریم اشاعه دهندگان و مدافعان سندخفت بار و بنیان کن۲۰۳۰را که هنوز با پررویی تمام، مدعیانه حرف می زنند را برای جوانان بی اطلاع، افشاء کنیم؟

آیا حاضریم که به صراحت و بدون مصلحت اندیشی به جوانان بگوییم چرا جریان اصلاحات و غربگرا که مورد حمایت روشنفکرنماها بوده و هستند حامی کسانی می باشند که به قیمت جان مردم، در موضوع واردات واکسن و در دولت قبل کوتاهی کرده و در جامعه و برای تضعیف و زیر سوال بردن انقلاب، به دروغ، عدم تصویب سند اف ای تی اف را علت وارد نشدن واکسن، جلوه دادند که روی کار آمدن جریان انقلابی  و نجات جان مردم، این دروغ را برملا کرد؟ آیا دقیقا و بدون مجامله و مسامحه، از دستاوردهای بزرگ انقلاب در سیادت و آقایی سیاسی و علمی در پهن دشت جهان و نفوذ دامنه اقتدار امنیتی و دفاعی، دفاع جانانه می کنیم؟

آیا حوادث سال های پر فراز و نشیب بیش از چهل ساله انقلاب و کارنامه آن را مطابق با دیدگاه ها و نظریات مورد نظر رهبری روایت می کنیم و مانع از تحریف حقایق و جابجا شدن شهید با جلاد و شیاد می شویم؟
آیا برای تبیین راه شهیدان به ویژه شهید سلیمانی، در مقابل جریان انحراف و اصلاحات که مدافعان حرم را تخطئه می کرده و هنوز هم در همان مسیرند، روشنگری جدی داریم؟

آری، اینها مصادیق روشنی از روشنگری و جهاد تبیین مطالبه رهبری بوده و نخستین مخاطبین آن،کسانی هستند که کسوت مخاطب دار ، خصوصا مخاطب جوان، به آنان صدق می کند.والله شهید علی ما تعملون. 

پایان/
 

۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 16558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =