رئیس فدراسیون باعث چالش در فوتبال شده | اقدام هیات رییسه منصفانه و مطالبه آحاد مردم است

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: تصمیمات رئیس فدراسیون باعث چالش در مسائل مدیریتی فوتبال شده است. به نظرم اقدام هیئت رئیسه حرفه‌ای، منصفانه و جزء مطالبات اهالی فوتبال و آحاد مردم است.

به گزارش تحریریه، امیررضا واعظ آشتیانی، درخصوص تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای عزل شهاب عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون عنوان کرد: عزیزی خادم در تصمیم‌گیری‌ها خودمحور بود و مشارکت هیئت رئیسه را به دنبال نداشت. در همان اوایل حضور ایشان در فدراسیون فوتبال، بنده معتقد بر کوتاه بودن عمر مدیریتش بودم. نوع برخوردها و تصمیم‌گیری‌های ایشان چالش برانگیز بود. البته تبعات ضعف مدیریت او به هیئت رئیسه و مجمع برمی‌گردد. هیئت رئیسه باید از ایشان طبق اساسنامه مطالبگری می کرد و نتیجه مطالبگری را به مجمع اطلاع می داد. سپس مجمع باید درباره ادامه روند ریاست ایشان تصمیم می‌گرفت. به هرحال هیئت رئیسه به این نتیجه رسیده و اقدامات لازم را انجام داده است.

وی افزود: یکی از موضوعات مورد بحث، مسئله شفافیت عزیزی خادم در مسائل مدیریتی است. تصمیمات رئیس فدراسیون باعث چالش در مسائل مدیریتی فوتبال شده است. وقتی در کشوری شفافیت و پاسخگویی به عنوان رکن اعتمادسازی تلقی می شود، چرا فدراسیون فوتبال از این موضوع شانه خالی می کرد و شفاف مسائل مختلف را مطرح نمی‌کردند؟ از جمله مسائلی که شفاف سازی نشد، قرارداد نداشتن کادر فنی تیم امید بوده است یا سفرهای لاکچری به میل برخی افراد وجود داشته است که ادعا می کردند در این سفرها مهمان بودند و افراد دیگری هزینه این سفرها را پرداخت می کنند.

واعظ در ادامه تاکید کرد: اگر عزیزی خادم رئیس فدراسیون نبود، آیا این هزینه‌ها برای ایشان می‌شد؟ طبیعی است که ایشان از جایگاهشان استفاده کرده اند. به نظرم اقدام هیئت رئیسه حرفه‌ای، منصفانه و جزء مطالبات اهالی فوتبال و آحاد مردم است. البته این اقدام شجاعانه نیست، چرا که این کار در چارچوب قوانین و وظایف آنها است. کسی که وظایف خود را انجام می دهد نمی‌توان اقدامش را شجاعانه خواند. متاسفانه زمانی که کارهای نکرده انجام می شود، گمان می کنیم که این کارها شجاعانه است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درخصوص خروجی احتمالی جلسه روز پنجشنبه اظهار داشت: هیئت رئیسه تحت هر تصمیمی در روز پنجشنبه، بر اساس اساسنامه و قوانین عمل خواهد کرد. هیئت رئیسه این وجاهت را نخواهد داشت که عزیزی خادم را قطعی برکنار کند، بلکه آنها می توانند ایشان را تعلیق موقت و سپس درخواست خود را مجمع عمومی تحویل دهند. این اقدامات بر اساس اساسنامه پیش‌بینی شده است و خارج از قوانین نخواهد بود. در قانون تجارت هیئت مدیره می تواند مدیرعامل را عزل کند ولی در قوانین فدراسیون‌ها، به دلیل وجود اساسنامه خاص، ابتدا هیئت رئیسه فوتبال می تواند رئیس فدراسیون را تعلیق موقت ‌کند و ادله خود را در مجمع مطرح کند. در صورتی که ادله مورد تایید مجمع قرار گیرد، رئیس فدراسیون عزل خواهد شد.

واعظ آشتیانی در خصوص حضور نماینده کنفدراسیون آسیا، خاطر نشان کرد: درخواست حضور نماینده AfC در جلسه، تعریفی ندارد. در اساسنامه تعریف شده، هیئت رئیسه می تواند رئیس فدراسیون را تعلیق کند و به مجمع درخواست دهد. اگر تمام این مراحل به درستی طی شود، نیاز به حضور نماینده‌ای از هیچ نهادی ندارد و جای ابهامی نیست. برخی افراد تلقین به فیفا هراسی می کنند و وقتی کسی سعی دارد تا کار قانونی انجام دهد، این افراد پای فیفا را وسط می‌کشند. در کشور های توسعه یافته، اگر بخواهند کسی را عزل کنند، کارها را به درستی انجام می دهند که فدای هیچ مرجع خارجی نشوند. ما نیز باید یاد بگیریم که کارها را طبق قانون انجام دهیم تا فدای سازمان‌های خارجی نشویم.

منبع: مشرق

پایان/

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 16732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =