دست رد پاکستانی ها بر سینه بنجل سازان فرانسوی

دست رد پاکستانی ها بر سینه بنجل سازان فرانسوی باید مورد توجه سیاستگذاران خودرویی کشور قرار گیرد.

به گزارش تحریریه، بازار خودرو پاکستان که از نظر بلبشو و دیدن پدیده های عجیب تنها یک قدم از بازار هند بهتر است جایی برای برندهای فرانسوی باقی نگذاشته و خبری از تولیدات رنو و پژو در این بازار ضعیف نیست. 

پرفروش ترین خودروهای برای ماه نخست سال 2022 میلادی در این کشور براساس آمار "انجمن سازندگان صنعت خودروی پاکستان" به شرح زیر است(از رتبه پنجم به اول):

رتبه پنجم، سوزوکی واگن آر: این مدل بیشتر در تاکسی های اینترنتی اُوبر استفاده می شود. پاک سوزوکی موتور PSMC در ژانویه 2022 میلادی موفق به فروش 1,537 دستگاه واگن آر شد.

رتبه چهارم، تویوتا یاریس که البته فروش آن نسبت به گذشته روند کاهشی داشته است. شرکت تویوتا ایندوس موتور IMC در ژانویه 2022 موفق به فروش 2,093 دستگاه شد.

رتبه سوم، هوندا سیتی: شرکت هوندا اطلس کارز [HACL] در ماه ژانویه سال 2022 موفق به فروش 2,928 دستگاه هوندا سیتی شد که در پاکستان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. 

رتبه دوم، تویوتا کرولا: شرکت تویوتا ایندوس موتور IMC در ماه ژانویه موفق به فروش 3,435 دستگاه از این خودرو شد. فروش کرولا نسبت به ژانویه سال 2021، 1.8 درصد رشد داشته است.

رتبه اول، سوزوکی آلتو: این خودرو که در هند هم فروش بالایی دارد، همچنان پرفروش ترین خودروی بازار پاکستان است و در ژانویه 3,864 دستگاه از این خودرو در بازار پاکستان فروخته شده است.

پاکستان/

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 16767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =