مجمع تشخیص مصلحت پیام رهبر را بشنود/ واردات را آزاد کند

 نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پیام مهم رهبر را دریافته باشد. به بیان بهتر، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید علاوه بر اینکه پیام واحد نمایندگان مردم از کمیسیون صنایع برای آزاد سازی واردات را دریافت کند، باید در اطاعت از فرمایشات رهبری به سرعت پیش قدم شود.

به گزارش تحریریه، سید احمد رسولی نژاد نایب رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبه مقام معظم رهبری از خودروسازان در جهت افزایش کیفیت و ارائه خدمات بهتر به مردم گفت: ارتقای کیفیت خودرو موضوعی نیست که مربوط به امسال و سال گذشته باشد. با انحصار ایجاد شده در طی سال های گذشته در صنعت و بازار خودرو، مطالبه کیفیت به یکی از اصلی ترین خواسته های مردم از سازندگان خودروی داخلی تبدیل شده است، بنابراین موضوع نباید دست کم گرفته شود.

 وی در خصوص اهمیت موضوع مطرح شده و تاکید رهبر انقلاب برای اعاده خواست مردم، گفت: بنا به حق بودن مطالبه مردمی، ورود مقام معظم رهبری به این مساله کاملا طبیعی، به جا، منطقی و بهنگام بود. چرا که تامین سلامت مردم و عدم زیان به آنها در خرید خودرو نیز خواسته اصلی رهبر معظم انقلاب است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه طرح ارائه شده از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس که به دنبال ساماندهی صنعت خودروسازی بود که به طرح  واردات خودرو مشهور شد با استقبال نزدیک به 90 درصد مردم براساس نظرسنجی صورت گرفته در خبرگزاری خانه ملت، نشان داد مردم به شدت از چنین طرح هایی حمایت می کنند.

وی در این باره افزود: حمایت مردم از طرح واردات و ساماندهی صنعت و بازار خودرو به دلیل زیان های وارده جانی و مالی بر آنها در طی سال های گذشته است. بالا بودن آمار تصادفات جاده ای ناشی از فقدان کیفیت خودرو در کنار عوامل دیگری چون جاده های خراب و عدم دقت لازم توسط برخی رانندگان در داشتن سرعت مطمئنه وتخطی از سرعت مطمئنه به ما هشدار می دهد که برای هر یک از مولفه های تاثیر گذار در افزایش تصادفات جاده ای باید تدابیری اندیشیده شود.

رسولی نژاد خاطر نشان کرد: شکی نیست که بخش قابل توجهی از حوادث جاده ای مربوط به عدم استاندارد بودن کیفیت خودروهای تولید ملی است. در حادثه اخبر نهبندان با عدم باز شدن "ایربگ" خودروها شاهد عکس العمل رئیس پلیس کشور در این موضوع بودیم که مساله را به بی کیفیتی خودروها ربط داد. لذا با جرات می توان گفت عامل اصلی تلفات بالا در تصادفات، عدم کیفیت خودروی تولید داخل است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب نه در این موضوع بلکه در ماجرای جان دادن بیماران کرونایی که به سرعت وارد عمل شدند و با تاکید بر واردات واکسن خواستار عدم از دست رفتن مردم براثر این بیماری شدند، در این موضوع نیز نسبت به تک تک جان مردم ایران که جان آنها با بی کیفیتی خودروی ایرانی تهدید می شود نگرانی و مطالبه خود را به گوش سیاست گذاران و تولید کنندگان رساندند.

رسولی نژاد خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اینکه اعضای مجمع تشخیص مصلحت منسوبین مقام معظم رهبری هستند باید هر چه زودتر به این بحث به عنوان مطالبه مهم رهبر انقلاب ورود کنند. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پیام مهم رهبر را دریافته باشد. به بیان بهتر، مجمع تشخیص مصلحت نظام باید علاوه بر اینکه پیام واحد نمایندگان مردم از کمیسیون صنایع برای آزاد سازی واردات را دریافت کند، باید در اطاعت از فرمایشات رهبری به سرعت پیش قدم شود.

وی در خصوص فعالیت های کمیسیون صنایع درپاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب گفت: اعضای کمیسیون صنایع  و معادن مجلس بلافاصله بعد از ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع کیفیت و قیمت خودروسازی ملی، با دعوت از مدیران دو شرکت خودروساز سایپا و ایران خودرو که به تازگی منصوب شده بودند بردو محور کیفیت خودرو و تیراژ تاکید کرد.

وی در این باره توضیح داد: سایر مطالبات کمیسیون صنایع از مدیران خودروسازی کشور درخصوص تسریع در تعیین تکلیف خودروهایی که به بهانه معیوب بودن و نبودن قطعه پارک شده اند و خدمات پس از فروش قطعه سازان و موارد دیگری بود که همچنان به جد پیگیر موضوع هستیم.

سید احمد رسولی نژاد نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت و گو تاکید کرد: با قاطعیت می توان گفت کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی برای تحقق مطالبه مردمی در شکستن انحصار، آزادسازی واردات و کاهش قیمت و ارتقای کیفیت خودرو در خط مقدم حمایت از مردم و تحقق مطالبات رهبری ایستاده است. چرا که اعتقاد داریم در صنعت خودروسازی اولویت اول کیفیت و رقابتی شدن این صنعت است.

پایان/

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 16843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =