عقب نشینی جدید امیرعبداللهیان در مذاکرات وین

عقب نشینی جدید حسین امیرعبداللهیان در مذاکرات وین پس از دو ضد و خورد قبلی اتفاق افتاده است.

به گزارش تحریریه، عقب نشینی جدید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ در مذاکرات وین پس از دو ضد و خورد قبلی اتفاق افتاده است. 

وی در ابتدا این پیام را ابلاغ کرده بود که باید برجام در نهاد قانونگذاری آمریکا تصویب شود که از طرف آمریکایی ها علیرغم مذاکره رابرت مالی با کنگره تحقق پیدا نکرد. 

پس از آن بود که امیرعبداللهیان به بیانیه سیاسی کنگره بسنده کرد که با واکنش نزدیک به 200 نماینده کنگره روبرو شد که صراحتا اعلام کردند برجام آینده تا زمان روی کار آمدن یک دولت جمهوری خواه دوام خواهد داشت که پاسخ محکم طرف آمریکایی به وزیر خارجه ایران بود. 

و حالا در سومین گام و در واقع در سومین عقب نشینی، وزیر خارجه گفت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رییس سنا بصورت مشترک و شخصی بیانیه در حمایت از نتیجه مذاکرات دهند.

اگرچه هنوز طرف آمریکایی به این خواست حداقلی نیز پاسخ نداده است، اما بررسی متغیرهای میدانی نشان می دهد که سیاست خارجی ایران از اراده کافی برای استفاده از ابزارهای متنوع خود در مذاکرات برخوردار نیست و ترجیح می دهد مانند 20 سال گذشته به مذاکره بر سر هسته ای مشغول باشد. درحالیکه مولفه های واقعی قدرت ایران نسبت به سال 1391 بسیار متنوع تر و نسبت به سال 1381 فاصله نجومی پیدا کرده است، اما با همان منطق 20 سال پیش مذاکره می شود که یک خطای راهبردی است. 

پایان/


 

۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 16859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • NL ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      به نظرم ایران ذهن قدرت سیاسی رو نداره هر چند نظامی با قدرت عمل کرده توی منتطقه به نظرم قدرت اینه مستقیم پای میز مذاکره با امریکا بشینن مثل روسیه و چین و حرفشون رو محکم اونجا بزنن رو در رو اگر هم توافقی نخواد بشه با قدرت نشه ،،، اینکه ترس از مذاکره مستقیم یا هرچیزی به این عنوان باشه جالب نیست مثل بچه های که قهر کرده با رقیبش حرف نمیزنه و فرار میکنه ،،، طرف قدرتمند با هر کسی میشینه ولی خواسته خودشو دیکته میکنه اگه ایرانم قدرتمند هست باید مستقیم بشینه و اگر هم نیست باید یه چیزایی رو قبول کنه خیال باقی نکنه
    • علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      اولا ما متوجه نشدیم که ضد و خورد یعنی چه؟ شاید منظور زد و خورد بوده که به سبب کم سوادی تحریریه اشتباه نوشته شده و در ثانی شما آنقدر دروغ های جهت دار می نویسید که اگر یک حرف راست هم بنویسید کسی باور نمی کند.
    • ناشناس IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      مذاکرات وین بخاطرحرکت پهپادازلبنان بسمت فلسطین اشغالی وشلیک موشک خیبرشکن که باعث توهین به یهودشده به بن بست رسیده وبورس هم امروزریزش کرده ومتاسفم
    • خسرو IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      بنا به گفته خودتان که آمریکا توجهی به برجام ندارد پس چرا اینقدر اسرار دارید که مذاکرات مستقیم و برجام را به تصویب برسانند و هیچی نگیرند
    • محند رضا کیوانفر IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      1 0
      سلام خطای من به این نویسنده عزیز این گلایه ی دوستانه ی نیشدار هست داداش اگر تو بودی در شرایط فعلی چه می کردی یعنی به عبارت دیگر راه کارت چیست باتوجه به پارا پاگاندای تبلیغاتی غرب وآمریکا بر علیه ایران وایرانی ومشگلات مو حود چه کاری میشود کرد که بهتر باشد از اقدامات اقای امیر عبدالهیان
    • رضایی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      1 0
      نویسنده مقاله در اوج وهم و خیال به سر میبره؟!! کدام قدرت استراتژیک صف مرغ یا نوار بهداشتی؟!!