خودروی دست دوم گران شده اما نمی دانند چقدر سرسام آور شده

در سال ژانویه 2021 متوسط قیمت خودروی دست دوم با 30 درصد افزایش نسبت به سال 2021 از 22,676 دلار به 29,594 دلار رسید.

به گزارش تحریریه، روزگاری فقط قیمت روی شیشه خودروهای نو باعث شوکه شدن مشتری می شد. اما حالا قیمت خودروهای دست دوم هم به اندازه خودروهای نو بد شده است. اما چقدر بد؟ متوسط قیمت خودروهای دست دوم در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن 30 درصد افزایش یافته است. براساس اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت ادموندز Edmunds.com میزان افزایش قیمت خودروهای دست دوم بستگی زیادی به مدل و محبوبیت و تقاضای بازار دارد. برای مثال قیمت دست دوم نیسان ورسا که یک خودروی جمع و جور است در سال 2021 نسبت به سال ماقبل 66 درصد افزایش یافته و به 16,366 دلار رسیده است. این در حالی است که قیمت ورسای نو با حداقل امکانات از 15,080‌ دلار شروع می شود.

جسیکا کالدول از مدیران وبسایت ادموندز می گوید: «با نگاه به قیمت های تورمی خودروهای دست دوم به نظر می رسد که قیمت خودروهای دست دوم شبیه خودروهای نو شده است.»

حتی خودروهای کهنه تر با عمر 9 سال هم با 43 درصد رشد مواجه شده اند.

شاید پاندمی کرونا و آثار آن در حال کمرنگ باشد اما آثار آن بر قیمت های سرسام آور خودروهای نو و دست دوم همچنان باقی است. کمبود عرضه در برابر تقاضا علاوه بر کرونا به خاطر کمبود شدید تراشه های کامپیوتری مورد نیاز برای قطعات خودرو بوده که حالا بعد از دو سال آثار آن را روی خودروهای دست دوم هم مشاهده می کنیم.

مثال دیگر خودروی دوج گراند کاروان است که با 69 درصد رشد به 25,789 دلار رسید. پریوس هیبریدی تویوتا هم با 61 رصد به 28,758 دلار و شورولت سونیک جمع و جور که دیگر تولید آن متوقف شده است با 55 درصد به 18,473 دلار رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط iSeeCars سریع ترین زمان فروش خودرو به تسلای مدل Y‌ تعلق دارد که ظرف کمتر از 24 روز به فروش می رسد و قیمت متوسط آن 67,121 دلار است. به طور متوسط 48 روز طول می کشد که یک خودروی دست دوم به فروش برسد.

فورد برانکو و موستانگ مک-ایی هم از خودروهای پرفروش و پرتقاضای بازار آمریکا است و دست دوم آن هم طرفدار و تقاضای بالایی دارد.

در برخی از موارد، خریدارانی که برای خرید خودرو عجله دارند، باعث بالا رفتن قیمت خودروهای نو و دست دوم می شوند.

پایان/

۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 16953

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =