کوئنتین تارانتینو: کاش من هم یک سلبریتی ایرانی بودم!

کوئنتین تارانتینو کارگردان معروف آمریکایی می گوید: کاش من هم یک سلبریتی ایرانی بودم! اما چرا؟

 به گزارش تحریریه، چندی قبل نمایندگان مجلس به قانونی رای دادند که بار دیگر سلبیریتی ها را از پرداخت مالیات معاف می کند.درحالی که یک کارمند که سالانه حتی کمتر از ۷۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کند حدود ۱۰ درصد ان را مالیات پرداخت می کند چهره های فعال در عرصه هنر که خود را سلبریتی می دانند و گاها برخی از آن ها در سال میلیاردها تومان درآمد دارند از پرداخت مالیات معاف می شوند. 

جالب اینجاست مجلسی که مدعی انقلابی گری است خود به دلایل مختلف تبلیغی و غیره بیشتر از همه از این چهره ها حساب می برد. حتی در لیبرال ترین کشورهای غربی و آمریکا به عنوان مهد سلبریتی های مجازی، تلویزیونی و هنری هم چنین قانونی وجود ندارد که درآمدهای آن ها از مالیات مصوب مستثنی باشد. در واقعیت همه افراد برای پولی که بابت کارشان در می آورند چه از دولت یا از شرکت های خصوصی، مسئول هستند و باید مالیات پرداخت کنند.

روزنامه «لس آنجلس تایمز» نوشت، آخرین پروژه سینمایی «کوئنتین تارانتینو» در زمینه قتل «چارلز مانسون» در سال ۱۹۶۹ اتفاق می افتد. جدیدترین فیلم کوئنتین تارانتینو - که سونی پس از جدایی این کارگردان از شرکت واینستین آن را اکران خواهد کرد. - قرار است ۱۸ میلیون دلار اعتبار مالیاتی از کالیفرنیا دریافت کند.

فیلم جدید تارانتینو در منطقه لس آنجلس فیلمبرداری می‌شود و تصور بر این است که  فیلم بر شخصیت‌های تخیلی که در تجارت سینما و تلویزیون کار می‌کنند تمرکز دارد.

به گفته کمیسیون فیلم کالیفرنیا، ۱۸ میلیون دلاری که پروژه دریافت می کند، بیشترین اعتباری است که در آخرین دور به فیلمی تخصیص یافته است.

از دیگر پروژه‌های منتخب می‌توان به دو فیلم از فاکس قرن بیستم اشاره کرد: «آوای وحشی»، اقتباسی از کتاب جک لندن ۱۷.۱ میلیون دلار دریافت می‌کند و پروژه‌ای با عنوان «دختری با تفنگ» نیز ۱۱.۶ میلیون دلار معافیت مالیات گرفت.

کمیسیون فوق در آخرین دور بررسی خود از مجموع ۵۴ پروژه در مجموع ۶۲.۸ میلیون دلار اعتبار برای ۱۱ فیلم در نظر گرفت.

فیلم جدید «دن گیلروی» با بازی «جیک جیلنهال» و رنه روسو ۲.۵ میلیون دلار و فیلم جدید نویسنده مستقل «نوآ بامباخ» نیز  ۱.۷ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

از دیگر پروژه‌های منتخب می‌توان به «ویرانگر»، یک درام پلیسی مستقل با بازی «نیکول کیدمن» که ۲.۵ میلیون دلار اعتبار دریافت می‌کند. فیلم «روس و راجر»، فیلمی درباره رابطه «راجر ایبرت» منتقد و «راس مایر» فیلم‌ساز نیز همین میزان اعتبار را دریافت خواهد کرد.

مبلغ نهایی که هر تولید دریافت می‌کند بسته به اینکه تولید در نهایت چقدر هزینه دارد، می‌تواند رقم تخصیص‌یافته متفاوتی را دریافت کند. 

برنامه جامع مالیاتی کالیفرنیا دو سال پیش اجرایی شد و دار آن بودجه ویژه ای برای فیلم های با بودجه کلان در نظر گرفته شده است. در نسخه قبلی برنامه ایالتی، فیلم هایی با بودجه تولید بالای ۷۵ میلیون دلار واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی نبودند.

طبق این برنامه، فیلم‌های بزرگ می‌توانند حداکثر تا ۲۰ درصد اعتبار مالیاتی برای ۱۰۰ میلیون دلار هزینه نخست خود دریافت کنند که شامل دستمزد ستاره‌ها یا سایر هزینه‌های فوق‌العاده نمی‌شود. شرکت های تولیدی از این اعتبارات برای جبران هزینه های مالیات تجاری که نزد دولت دارند استفاده می کنند.

فیلم هایی که خارج از لس آنجلس اما در داخل ایالت کالیفورنیا فیلمبرداری می شوند، واجد شرایط دریافت اعتبارات اضافی هستند.

این برنامه با موفقیت برخی از تولیدات پرهزینه از جمله فیلم های «یک چین و چروک در زمان» و «کاپیتان آمریکا» را به کالیفرنیا کشانده است.

بزرگ‌ترین اعتبار مالیاتی که به هر فیلمی تعلق می‌گیرد، «بامبل‌بی» محصول پارامونت با ۲۲.۴ میلیون دلار اعتبار بوده است. این فیلم که در شمال کالیفرنیا و لس آنجلس فیلمبرداری شده قرار است سال آینده نمایش داده شود.

پایان/

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 16983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      5 0
      واقعا دسخوش داره از من کارگر باید مالیات بگیرن اما سلبریتیها نه عجب مملکتی وقانونی مگه چه گلی به سر مردم زدن که معاف ازمالیاتن یا خونشون رنگین تر از بقیه جامعه است واقعا بایدتاسف خورد