شروط پنج‌گانه هیأت مدیره فرابورس برای درج استقلال و پرسپولیس

مدیرعامل فرابورس ایران از شروط پنج‌گانه هیأت مدیره فرابورس برای درج نماد دو باشگاه سرخابی در بازار پایه خبر داد.

به گزارش تحریریه، این روزها قرار است، نماد معاملاتی دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج شود.این دو شرکت به عنوان شرکت سهامی عام نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شده‌اند.

گرچه حسین قربان‌زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داده است که تا 15 اسفند ماه حتماً دو شرکت استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس درج می‌شوند و مردم می‌توانند با خرید سهام این دو باشگاه از طریق صرف سهام در افزایش سرمایه دو شرکت مشارکت کنند، اما میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرد هیأت مدیره شرکت فرابورس ایران با هدف حمایت از انجام اصلاحات بنیادین در راهبری، ارتقاء شفافیت و بهبود حاکمیت شرکتی باشگاه پرسپولیس و استقلال و با توجه به وظیفه قانونی خود در مورد حفاظت از سرمایه آحاد سرمایه‌گذاران جلسه تشکیل داده و تصویب کرد که پس از رفع شروط پنج‌گانه درج نماد این دو شرکت انجام شود.

در این زمینه یک مقام آگاه خبر داد، از موانع مهم درج نماد سرخابی‌ها در فرابورس شفاف نبودن صورت‌های مالی و بندهای حسابرسی فراوان در صورت‌های مالی دو شرکت است، یعنی هنوز ابهامات زیادی وجود دارد از جمله مهمترین ابهامات آن بدهی مالیاتی دو شرکت، بدهی بابت قرارداد با مربیان و بازیکنان سابق و همچنین بخشی از پول‌ها و اسناد مالی که در سال‌های قبل توسط مدیران شرکت‌ها برداشته شده و به شرکت برگشت نشده است.

از طرفی گفته می‌شود دو باشگاهی که از طرف شهرداری برای تمرین بازیکنان باشگاه‌ها در نظر گرفته شده در واقع انتقال مالکیت صورت نگرفته و فقط حق استفاده از تمرین برای دو باشگاه را در نظر گرفته‌اند.

از طرفی به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی ارزش اعلام شده دو باشگاه که برای استقلال 1800 میلیارد تومان و برای پرسپولیس 3200 میلیارد تومان اعلام شده است، 70 درصد از این ارقام مربوط به برند تجاری دو باشگاه است، در حالی که باز گفته می‌شود هنوز این برندها ثبت نشده‌اند و مسأله مهم امتیاز حق پخش مسابقات ورزشی این دو باشگاه در ابهام قرار دارد.

به هر حال قرار است دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس بعد از 20 سال مطرح شدن برای واگذاری در قالب مشارکت مردم در افزایش سرمایه دو شرکت از طریق صرف سهام در فرابورس درج و به مردم واگذار شود.

منبع: فارس

پایان/

۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 17021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =