جنگ هسته‌ای روسیه و غرب

برخی رسانه های غربی مدعی هستند مقامات و کارشناسان روس از مدت ها قبل وقوع جنگ با آمریکا و حتی تبدیل آن به یک نبرد هسته ای را پیش بینی کرده بودند و خود را برای این امر آماده کرده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «دیلی بیست» چند ماه قبل گزارش میزگردی را منتشر کرد و به نقل از کارشناسان روس عنوان داشت داد که رسانه های دولتی روسیه برای جنگ علیه غرب آماده می شوند. یکی از حامیان اصلی کرملین حتی پیش بینی کرد تنش بین روسیه و غرب بر سر اوکراین به، جنگ هسته ای میان مسکو و ناتو منتهی می شود. 

براساس این گزارش، در اواسط سال ۲۰۲۱ کارشناسان روس، رسانه ها و مقامات دولتی همگی عنوان می کردند که روسیه خود را برای یک جنگ دیگر آماده می کند و این بار نبرد در اوکراین رخ می دهد اما جنگ با دشمن واقعی در فراتر از مرزها قرار دارد ولی در نهایت آتش جنگ به هزاران مایل دورتر هم کشیده می شود. 

«آندری سیدوروف» معاون سیاست جهانی دانشگاه دولتی مسکو یکی از این کارشناسان بود که در ماه آوریل سال گذشته پیش‌بینی کرد: همه چیز از اوکراین شروع خواهد شد اما روسیه مجبور می شود در نبردی که آنها فکر می کنند مسکو آماده آن نیست وارد میدان نبرد شود.

وی تاکید کرد این جنگ علیه کل غرب رخ می دهد.

اکنون مشخص شده است از آن زمان بهانه هایی همچون فعالیت مخرب، نفوذدر کشورهای دیگر و هک انتخابات آمریکا و غیره دلایلی برای بایدن هستند تا فشارهای گسترده ای را علیه مسکو و پوتین به اجرا در آورد  اما طبق تحلیل کارشناسان روس، این کشور از ان زمان خود را برای بدترین شرایط آماده کرده است.

What If There Was A Nuclear War Between the US and Russia? (+VIDEO) —  citiMuzik

کرملین از سال ها قبل نگرانی شدیدی را در مورد حضور نظامی ایالات متحده در اوکراین ابراز می داشت. به اعتقاد تحلیلگران روس، «آنها می خواهند ما را نابود کنند. زیرا این در طبیعت آنها است.»

از سال قبل، وقوع درگیری هسته ای بین روسیه و ناتو بر سر دونبال اوکراین مطرح بود. «میخائیل خداریونوک» تحلیلگر ارشد نظامی و سرهنگ سابق نیروی هوایی شوروی، ماه ها قبل عنوان داشت: من فکر می کنم که هر درگیری را می توان با تهدید حداقل یک حمله هسته ای تاکتیکی از طرف مسکو متوقف کرد. سوال اصلی این است که پیام ما چقدر قانع کننده خواهد بود.

وی سپس توصیه کرد یک حمله اتمی محدود در آبهای اقیانوس به عنوان یک هشدار به غرب انجام شود. خداریونوک تایید کرد: این نه تنها ممکن است، بلکه در واقع بسیار محتمل است. 

طبق گزارش سال گذشته دیلی بیست، روسیه از مدت ها قبل برای ساکنان شرق اوکراین گذرنامه روسی صادر کرده است. یک ضرب المثل روسی می گوید، «پنیر رایگان وجود ندارد، به جز در تله موش» و این گذرنامه ها همان پنیر رایگان بودند. نیروهای نیابتی روسیه کنترل مناطق به اصطلاح خودمختار در شرق اوکراین را در دست گرفتند و حتی پیش نویس قانون سربازی اجباری را نیز وضع کردند. در مقابل اما واکنش آمریکا به سیاست های روسیه نا متوازن بوده است. دولت دونالد ترامپ حتی ارسال سلاح به اوکراین را به مسائل انتخاباتی و موضع گیری سیاسی کی‌یف علیه جو بایدن منوط کرد.

کارشناسان روس اذعان کردند که اگر هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ کالج انتخاباتی را به دست می آورد و رئیس جمهور آمریکا می شد اوضاع کاملاً متفاوت بود و به طور قطع وضعیت جنگی میان مسکو و کی‌یف در همان شش ماه نخست ریاست جمهوی کلینتون آغاز می شد. این به ضرر روسیه تمام می شد زیرا آمریکا در آن دوره بسیار قوی تر بود اما حضور ترامپ چهار سال به روسیه فرصت داد تا خود را قدرتمند کند. 

پایان/

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 17060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی LT ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      جنگ اوکراین هرچه باشد یک حقیقت بزرگ را به خوبی نشان می دهد: هیچگاه چیزی به عنوان سلاح هسته ای استفاده نخواهد شد. چون چنین چیزی مطلقا وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها ( برده ها )عنوان می شود. جنگ اوکراین توسط دمکراتها در امریکا کنترل و هدایت می شود. امریکا مدتهاست که اعتبار تهدید های نظامیش از بین رفته است و سعی می کند به کمک جنگ اکراین مجددا ترس از سلاح هسته ای را به ملتها القا کند. بنده نضمین می دهم که نه در این جنگ و نه در هیچ زمان دیگری چیزی بیه عنوان سلاح هسته ای رونمایی نخواهد سد. سلاح هسته ای یک خالی بندیست و در واقع یک تفنگ خالیست که هیچگاه ماشه ان چکانده نخواهد شد.
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      ایران لگد مال نشه خوبه؟؟