لایحه رتبه‌بندی معلمان اصلاح شد

رئیس مجلس شورای اسلامی از اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش تحریریه، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در میان بررسی‌ها و مذاکرات بودجه‌ای نمایندگان مجلس گفت: شورای نگهبان ایراداتی را نسبت به لایحه رتبه‌بندی معلمان مطرح کرده است، ما نیز لایحه را به کمیسیون آموزش ارجاع داده و کمیسیون نیز پس از بررسی‌های لازم، اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را انجام داده است و از آنجا که این موضوع، موضوع مهمی است و ما هم در دستور بودجه قرار داریم براساس ماده 183 آئین نامه باید بلاانقطاع در زمان بررسی بودجه در کل ایام هفته به بررسی این لایحه بپردازیم و موضوعی در دستور قرار نگیرد.

وی افزود: اما براساس تبصره این ماده اگر مطالب فوری اعم از طرح ها و لوایح دو فوریتی و ... پیش آید که به تشخیص مجلس تاخیر آن موجب زیان باشد مجلس می تواند تصمیم بگیرد لذا ما می‌خواهیم در این باره از مجلس رأی بگیریم تا پیشنهاد کمیسیون آموزش را برای اصلاح لایحه رتبه بندی بررسی کنیم.

پس از اظهارات رئیس مجلس نمایندگان با رأی خود موافقت کردند که لایحه رتبه بندی در پایان نوبت صبح بررسی لایحه بودجه 1401 اصلاح جزء شود و براین اساس این لایحه با 176 رأی به این شکل اصلاح شد.

- کلمه «حداقل» در جزء 7 بند الف ماده 7 حذف می شود.

- در جزء 7 بند الف و در جزء 5 بند ب و در جزء 6 بند پ ماده 7 بعد از کلمه «صاحب نظر»، عبارت «موثق و امین» افزوده می شود.

- در بند پ ماده 7 شماره اجزای 8 و 9 به 7 و 8 اصلاح می شود.

پایان/

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 17185

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =