عربستان و امارات جواب تلفن بایدن را نمی دهند

قصد بایدن برای کنترل قیمت انرژی در بازار جهانی از طریق این دو پادشاهی عربی شکست خورده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا گزارش داد که پادشاه عربستان سعودی و امیر امارات متحده عربی، به تلفن رئیس جمهور آمریکا جواب ندادند.

طبق این گزارش رهبران دو دولت نفتی حاشیه خلیج فارس، حاضر نشدند به تماس تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا جواب دهند.

کاخ سفید گفت که، بایدن قصد داشت از طریق این تماس تلفنی این دو کشور را متقاعد کند تا با افزایش تولید نفت کمبود در بازار انرژی را جبران کنند و آخرین اهرم فشار کرملین بر اروپا را از دستان پوتین بگیرند.

پاسخ منفی رهبران این دو کشور عربی نفت خیز نشان می دهد قصد بایدن برای کنترل قیمت انرژی در بازار جهانی از طریق این دو پادشاهی عربی شکست خورده است و مساله افزایش تولید نفت به منظور کاهش قیمت حامل‌های انرژی در آمریکا و اروپا در عمل دست نیافتنی است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، علت جواب رد مقامات عربستان و امارات به مسئولین کاخ سفید، عدم حمایت کافی دولت آمریکا از این دو کشور در حوادث چند وقت اخیر جنگ یمن بوده است.

عربستان اعلام کرد تا حمایت آمریکا از دولت این کشور در جنگ یمن شدت پیدا نکند، خبری از افزایش تولید نفت به منظور مهار وضعیت گرانی بنزین و سایر حامل‌های انرژی در آمریکا، آن هم در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین و تحریم نفتی روسیه توسط دولت‌های آمریکا و انگلستان، نخواهد بود.

پایان/

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: 17264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =