وزیر رفاه: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشار کم‌ درآمد و محروم بیمه می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشار کم‌درآمد و محروم در سال ١۴٠١ تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می‌گیرند.

به گزارش تحریریه، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حجت الله عبدالملکی» در مراسم رونمایی از «طرح ملی بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار» صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهارکرد: وزارت مردم چهار کلان پروژه را در ارتباط با زندگی مردم پیگیری می‌کند که بیمه فراگیر برای اقشار کم‌درآمد یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در خصوص آتیه مردم است.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در حال حاضر یک میلیون و ۶۵٠ هزار نفر را تحت حمایت قرار داده است که نگرانی ناترازی در این صندوق نداریم.

وی ادامه داد: این صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری موفقیت‌های عالی و خوبی دارد و در حوزه سودآوری نیز موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه سال آینده افراد کم‌درآمد و محروم بیمه می‌شوند، گفت: این طرح را در سال ١۴٠٠ آغاز کردیم که به دنبال آن نمایندگان‌ انقلابی مجلس شورای اسلامی ردیف قوی و محکمی را برای این طرح بیمه‌ای قرار داده‌اند که تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سهمیه در این طرح را افزایش می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پنج درصد حق بیمه را خود افراد و ١٠ درصد را دولت پرداخت می‌کند و در این طرح بیمه افراد کم‌درآمد و محروم در سال اول حق بیمه رایگان است و طی پنج سال هر سال یک درصد بصورت پلکانی مبلغ حق بیمه را افراد محروم پرداخت می‌کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: این طرح بیمه‌ای با هدف رفع فقر تدوین و اجرایی شده تا خانواده‌های کم‌درآمد و محروم با کمترین هزینه بتوانند از مواهب پوشش بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.

 وی با بیان اینکه پرداخت هر سال یک درصد حق بیمه فرصت ورود افراد جدید را فراهم می‌کند گفت: همچنین این طرح انگیزه‌ای را برای تحقق برنامه اشتغال ایجاد می‌کند ضمن اینکه با این طرح آتیه افراد نیز تأمین می شود.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: ایجاد امید در گروه های کم‌درآمد برنامه اساسی رفع فقر است که باعث ایجاد توان مضاعف می‌شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۲ سال همکاری در کنار آقای بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از تجربیاتش درحوزه محرومان یاد کرد که بسیار مؤثر بوده است.  

۵۰ درصد به جمعیت زنان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پوشش اضافه می‌شود

بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این آئین از شناسایی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر افراد محروم، کم‌درآمد و فاقد بیمه خبر داد و گفت: این افراد در سال آینده بیمه می‌شوند.

وی افزود : اجرای این طرح در راستای عدالت اجتماعی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های مردمی دولت سیزدهم و وزارت مردم است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تصریح کرد : به سمت بیمه اجتماعی اقشار جامعه حرکت می‌کنیم که این امر باعث می‌شود تا دغدغه‌های خانواده‌ها کم شود.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش این صندوق اکنون به ۸۳ درصد رسیده گفت: در طول ١۶ سال یک میلیون و ۴٠٠ هزار نفر تحت پوشش این صندوق بودند، در حالی که با اجرای این طرح حدود ٨٠٠ هزار نفر از کمیته امداد، ۳۰۰ هزار نفر از بهزیستی، ۱۰ هزار نفر از صنایع دستی، ٢٠ هزار نفر از جهاد کشاورزی، ۵٠ هزار نفر از سازمان امور عشایر، ٧٠ هزار از صنعت فرش و ۶٠٠ هزار نفر زنان روستایی تحت پوشش قرار می‌گیرند که می‌توان گفت با اجرای این طرح حداقل ۵۰ درصد به جمعیت زنان تحت پوشش اضافه می شود. 

برقراری خاطر نشان کرد: اعتبار این طرح با حمایت‌های وزیر کار و نمایندگان محترم مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است.

پایان/

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 17283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      0 0
      خدابه داد بیمه شدگان تامین اجنماعی برسد اگر قرار باشد این حجم بیمه شده به گردن صندوق تامین اجتماعی سنگینی کند .حاتم بخشی ازجیب مردم .البته امیدوارم صندوق اجتماعی جدا از تامین اجتماعی باشد