هر خودروسازی از روسیه برود اموالش مصادره می شود

یکی از اعضای ارشد حزب حاکم روسیه پیشنهاد ملی کردن کارخانه‌های شرکت‌هایی را داده است که در واکنش به جنگ اوکراین فعالیت خود را تعطیل کرده اند.

به گزارش تحریریه، به نقل از رویترز، آندری تورچاک، دبیر شورای عمومی حزب حاکم روسیه گفت: «روسیه متحد پیشنهاد ملی کردن کارخانه‌های تولیدی شرکت‌هایی را می‌دهد که خروج و تعطیلی تولید در روسیه را در جریان عملیات ویژه [نظامی] در اوکراین اعلام می‌کنند». ما اقدامات تلافی جویانه سختی را انجام خواهیم داد و مطابق با قوانین جنگ عمل می کنیم.»

گروه هیوندای، یکی از خودروسازان خارجی با بیشترین حضور در روسیه، تولید خود را متوقف کرده اما مدعی شده است که این تصمیم به دلیل مشکلات تامین گرفته شده است و اعلام کرد که هفته گذشته کارخانه را بازگشایی خواهد کرد. البته این شرکت کره‌ای ممکن است به دلیل تلاش‌های دولتش برای کسب اجازه برای ادامه فعالیت شرکت‌های کره ای برای فروش کالاهای مصرفی در روسیه مشمول تحریم‌ها قرار نگیرد. البته کره جنوبی متعهد شده که در عوض تحریم‌های دیگری را اعمال کند.

در همین حال، رنو مالک شرکت «آوتوواز» (AvtoVaz) است که خودروهای لادا، محبوب‌ترین برند این کشور، را می‌سازد. این شرکت گفته که به دنبال تامین داخلی ریزتراشه ها برای ادامه تولید در روسیه است.

در همین حال، شرکت نفتی شِل امروز اعلام کرد که خرید نفت خام از روسیه را متوقف می‌کند، ایستگاه‌های خدمات، سوخت‌رسانی هوانوردی و عملیات های روغن‌کاری صنعتی خود را در روسیه تعطیل می‌کند و به این ترتیب خروج تدریجی از صنعت محصولات نفتی روسیه را آغاز می‌کند. این اطلاعیه اندکی قبل از اعلام ممنوعیت واردات فرآورده های نفتی روسیه به ایالات متحده توسط این کشور منتشر شد.

منبع: car

پایان/

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 17313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      کاری که پوتین داره میکنه ، واسه روسیه یه تحول بزرگ سیاسی به همراه داره . پوتین داره کشورهایی که امریکا با تفرقه و فتنه و بازیهای همیشه کثیفش از خاک شوروی جدا کرد . رو برمیگردونه به خاک کشورش . خیلی کار بزرگیه و اینده قضاوت خواهد که پوتین چه طور ادمی بود . چطور حمله به افغانستان و عراق و لیبی و سوریه و یمن و فلسطین و لبنان و کشور خواری اسراییل و زمین خواری جولان به دست اسراییل و حمله به مردم لبنان و کشتار کودکان فلسطینی و نسل کشی تو کشورهای افریقایی و کشتار دسته جمعی مردم شهرهای ناکازاکی و هیروشیما مشکلی نداره و همراهی سازمان ملل و حقوق بشر امریکایی و طرفدارانش رو به همراه نداره ، ولی نفوذ روسیه تو دل اوکراینی که امریکا تا سوراخ موشش هم نفوذ کرده تو دل سیاستمداراش ، مشکل داره ؟ خود همین انگلیس و امریکا و روسیه مگه اوکراین رو به همین روز ننداختن و قدرت موشکی و هسته ای ش رو ازش گرفتن ؟ پای یه میز مگه نشستن ؟ بفرما دیگه خودشون نمیتونن امروز ادای دایه مهربانتر از مادر رو هم دربیارن . وقتشه جنوب ایران به ایران هم برگرده .بحرین واس ماست .