سند تحول دولت می‌تواند از بروز چالش‌ها جلوگیری کند

یک فعال سیاسی گفت سند تحول دولت می‌تواند از بروز چالش‌ها جلوگیری کند و در جهت عملی شدن برنامه‌های چشم‌انداز بیست ساله و برنامه توسعه پنج ساله کشور کارآمد خواهد بود.

به گزارش تحریریه، امیررضا واعظ آشتیانی درباره تدوین و انتشار سند تحول دولت، اظهار کرد: «هر دولتی که انتخاب می‌شود و سر کار می‌آید باید یک مسیر و راهی را برای فعالیت خود مشخص کند. درست است که ما برنامه‌های چشم انداز بیست ساله و برنامه توسعه پنج ساله را داریم اما دولت باید خط مشی خود را مشخص کند که در چارچوب این برنامه‌های بلند مدت و برای رسیدن به اهداف چه راهکارهایی را برای خود تعریف می‌کند. این سند تحول دولت باید در راستای همان برنامه‌های پنج ساله و چشم انداز باشد در جهت تسریع کار. چون ما شاهد بودیم که هر دولتی سر کار آمده است یک چالش جدی با برنامه‌های توسعه پنج ساله داشته است. یعنی وقتی که دولت‌ها را رصد می‌کنیم می‌بینیم یا برنامه‌های پنج ساله را به چالش کشیده یا به آن عمل نکرده است. بنابراین سند تحول دولت می‌تواند از بروز چالش‌ها جلوگیری کند ضمن اینکه تکلیف دولت و وزرا را مشخص می‌کند که چه سازوکارهایی برای تعامل چند سویه بین وزرا مدنظر قرار گیرد.»

این فعال سیاسی افزود: «سند تحول دولت را مثبت ارزیابی می‌کنم، مشروط بر اینکه باور به سند تحول میان وزرا و کارگزارانشان وجود داشته باشد و همچنین بر حسن اجرای آن نظارت شود. یعنی تحول باید قابل اندازه‌گیری باشد و نظارت و کنترل شود و اگر این سند با چالش مواجه بود، مورد بازبینی قرار بگیرد. لذا من سند تحول دولت را منطقی در جهت عملی شدن برنامه‌های چشم‌انداز بیست ساله و برنامه توسعه پنج ساله کشور می‌بینم.»

واعظ آشتیانی ضمن اشاره به موضع دولت برای تعامل با همه کشورها نیز گفت: «آنچه که مسلم است و از ابتدای انقلاب مدنظر بوده است و امیدوارم ادامه داشته باشد، سیاست نه شرقی نه غربی و همچنین احترام به همسایگان و ارتباط خوب و منطقی در تراز نظام جمهوری اسلامی است. در سطح بین‌الملل نیز همینطور؛ ما به تمامی کشورها احترام ‌می‌گذاریم و کشورهای دیگر نیز متقابلاٌ باید این احترام را قائل باشند. جمهوری اسلامی ایران پدیده‌ای در جهان سیاست است که ۴۲ سال روی پای خود ایستاده است و با همه فراز و نشیب‌ها در جهت پیشرفت سیاست‌ها گام برداشته است.»

وی خاطرنشان کرد: «سیاست خارجی ما مبتنی بر عزت اسلام و کشور است و در عین حال نیز مبنایمان را بر مراوده منصفانه و گفت‌وگوی سازنده قرار می‌دهیم. واقعیت این است که ما رژیم صهیونسیتی را یک رژیم جعلی می‌دانیم که پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک نطفه ناخلف بین مسلمانان قرار دادند که به اختلاف بین مسلمانان دامن بزنند. چرا که وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم تا قبل از جنگ جهانی دوم تمامی نزاع‌ها، دزدی‌ها و جنایت‌ها در اروپا بوده است و پس از جنگ جهانی دوم این فاز تغییر کرد و رژیمی جعلی به نام اسرائیل را در منطقه خاورمیانه قرار دادند و سیاستشان این بود که مسلمانان را درگیر کنند و آرامش را از آنها بگیرند. امروز اروپاییان که به قساوت و خونخواهی و جنایت مشهور بودند در قالب یک دیکتاتوری پنهان، آرامش را برای خود رقم زده‌اند.»

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: «در هر صورت ما عزت خود را با هیچ چیز معامله نمی‌کنیم و در مقابل گردنش‌کشی و قلدری می‌ایستیم و همواره باید استقلال ما حفظ شود.»

منبع: پانا

پایان/

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 17357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =