سال 2022 افزایش فاصله قیمت خودرو در بازار با قیمت کارخانه

اگر مشتریان در سال 2022 قصد خرید خودروی نو داشته باشند، یا مجبور می شوند، خیلی بالاتر از قیمت کارخانه خرید کنند یا مجبورند به مدل هایی بسنده کنند که محبوبیت کمتری دارند.

به گزارش تحریریه، تورم و کمبود شدید قطعات [مخصوصاً قطعات وابسته به تراشه و نیمه هادی] بر صنعت خودرو نیز سایه انداخته و در نتیجه بازار خودروهای نو نیز تحت تأثیر آن قرار گرفته است. بنابراین مشتری باید قید خرید خودروهای محبوب از جمله شاسی بلندها و وانت ها به قیمت کارخانه را در سال جاری بزند، مخصوصاً وانت هایی که در کارهای سخت و بارهای سنگین کاربرد دارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط کلی بلو بوک Kelly Blue Book فقط در سال 2021 متوسط قیمت خودروها نسبت به سال 2020 حدود 5 هزار دلار افزایش یافته است. در فوریه 2022 متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا از 46 هزار دلار گذشت.

در برخی از موارد ممکن است مشتری به این نتیجه برسد که حالا چند هزار دلار اضافه برای رسیدن به خودروی مدنظرش، ارزشش را داشته باشد. همین موضوع باعث می شود که بالا رفتن قیمت خودروها برای مردم کم کم عادی جلوه کند. شاید برای جلوگیری از چنین روندی، بهتر باشد مشتریان در بازار به دنبال جایگزین قابل قبول باشند که در بازار آمریکا آلترناتیوهایی وجود دارد.

10 خودروی سواری، شاسی بلند و مینی ون در بازار آمریکا در ذیل معرفی شده اند که قیمت بازار آن فاصله زیادی با قیمت کارخانه آن دارد. جالب است که در این فهرست خودروهای هیوندایی و کیا صدر جدول را پر کرده اند. این 10 خودرو مدل 2022 هستند. این 10 خودرو را کانزومر ریپورتس معرفی کرده اما جزو خودروهای توصیه شده ی این نهاد غیرانتفاعی ناظر در بازار آمریکا نیستند.

کانزومر ریپورتس از پرداخت چنین پول های گزافی برای خودروهای معرفی شده حمایت نمی کند. علاوه بر 10 موردی که در ذیل معرفی می شوند،‌ این خودروها هم حداقل 15 درصد بالای قیمت کارخانه به فروش می رسند که عبارتند از: هیوندایی الانترا، هیوندایی کونا برقی، هیوندایی پالیسید، کیا کی5، نیسان سندرا،‌ نیسان کیکس،‌شورولت کامارو و سوبارو امپرزا. البته باید این را هم در نظر داشت که قیمت خودروها در ایالات ها مختلف با هم فرق می کنند. این فهرست عبارتند از: [قیمت ها به دلار آمریکا]

 منبع: کانزومر ریپورتس

پایان/

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 17465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =