۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
تحلیل محتوای سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 1401

بهاالدین قهرمانی نژاد عضو هیات علمی دانشگاه تهران در یادداشتی به بررسی محتوایی سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت.

سخنان تاریخی امام خامنه‌ای در اول فروردین ۱۴۰۱، مهر تایید مجددی بر نعمت بی بدیل ولایت بود. از تاکیدات ایشان، چند محور مهم عملیاتی برای همه دلسوزان عاشق واقعی ملت اسلام که حاضرند برای خشنودی حقتعالی و جلب محبت امام زمان ارواح من سواه فداه ، از خود گذشتگی کنند به دست می آید که عبارتند از:

  1. استعدادهای نهفته، ظرفیت های بکر، شرایط سرزمینی وسیع، وجود نیروهای جوان کارآمد، متخصص، متعهد و دلسوز، امکان تولید وسیع، همه جانبه، موثر، اشتغال آفرین، رفع کننده مشکلات معیشتی و رفع تورم را میسر و فراهم نموده و حال که اراده جدی در مسئولین اصلی قوا در این زمینه ها دیده می شود، شایسته است که در این میدان خدمت، شب و روز را نشناخته و مانند دهه نخست انقلاب و دوران دفاع مقدس، همه ظرفیت ها برای رضای خداوند متعال، با روحیه بسیجی، به کار گرفته شود.
  2. تاکید بر هم افزایی، هم پوشانی، همدلی، همیاری، همراهی و همکاری، لازمه اش پرهیز از خودمحوری، دور شدن از نزاع ها ، بحث های تند و جدال های کلامی و گذشتن از خود و زیر پاگذاشتن منیت ها با در نظر گرفتن مصلحت های عالی مورد نظر رهبری، راهی بسیار روشن برای نیل به اهداف تحول بنیادین در دوره اخیر که همه قوا و ارکان نظام، به جریان انقلابی، مردمی و عاشق ملت، موصوفند می باشد. اگر مخلصانه خود و حتی اگر لازم شد، آبرویمان را در معرض رضایت خدای سبحان، نهادیم، قطعا مشمول امدادهای الهی، همانند دهه شصت، قرار خواهیم گرفت.
  3. فراموش نکنیم که عدم مراعات از خودگذشتگی در بین نامزدهای منتسب به جریان ملزم به اصول انقلاب، در دوره هایی باعث روی کارآمدن جریانات زاویه دار و مصائب طولانی آن شده است.
  4. به نظر می رسد که ضمن تقید قطعی در مراعات خط قرمزها و مرزبندی روشن، شفاف، و بی مسامحه با جریانات زاویه دار با نظام و رهبری مانند فتنه گران، اصلاحاتی ها و غربگرایان همراه و هم جهت با ایشان و جریان انحراف، می توان با کلیه اشخاص متعهد، علاقمند و دلسوز که بین خود و خطوط قرمز و اشخاص آن دارای مرزبندی شفاف هستند حتی اگر دارای سلیقه و گرایش غیر مضر با تاکید بر مشترکات روشن باشند، همکاری و همراهی نمود.
  5. مطالبه جدی رهبری در روشنگری و جهاد تبیین، وظیفه همگان را در آگاهی دادن به نسل جوان و برای پرهیز دادن از فریب های رسانه ای، دو چندان نموده و عذری در ترک این میدان برای مخاطب داران، وجود ندارد. امید که همگان یا استفاده از این نعمت بی بدیل ولایت، مشمول الطاف، عنایات و ادعیه زاکیه امام زمان ارواح من سواه فداه که موجب خشنودی شهیدان و امام شهداء است باشیم.

والعاقبه للمتقین.

پایان/

۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 17586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نوروزی IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      0 0
      بسیار عالی