تصویب پیشنهاد تحریریه در دولت

با تصویب هیئت دولت به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان ساعت کاری ادارات و بانک‌ها از ۹ صبح الی ۱۴:۳۰ بعداز ظهر تعیین شد.

به گزارش تحریریه، چند روز قبل موسسه مطالعاتی تحریریه طی یادداشتی پیشنهاد داده بود که دولت ساعت کاری کارمندان را در ماه مبارک رمضان تغییر داده تا کارمندان بتوانند از این ماه عزیز بهره معنی بیشتری ببرند.

خوشبختانه امروز دولت این پیشنهاد را پذیرفت و ساعت کاری کارمندان را در ماه مبارک رمضان تغییر داد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت در اینباره نوشت: این تصمیم در راستای بند (۳) اصل (۴۳)قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، اتخاذ شده است.

بر این اساس در کلیه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر آغاز و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه می‌یابد.

در تهران هم ساعت آغاز فعالیت اداری ساعت نه (۹) صبح و ساعت پایان کار چهارده و سی دقیقه (۱۴:۳۰) تعیین ‌شد.

هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام می‌شود.

همچنین ساعات کار ادارات و بانک‌ها در روزهای نوزدهم (۱۹) و بیست و سوم (۲۳) با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

بر اساس این تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد ساعت فعالیت بانک‌ها را به گونه‌ای تنظیم نماید که آغاز آن حداقل ۳۰ دقیقه قبل از آغاز به کار ادارات و سازمان‌ها باشد.

هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل و از آغاز ساعت کار یا بعد از پایان ساعت کار انجام می‌شود.

همچنین بر اساس تصمیم هیئت وزیران برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان باید به طوری تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

کسری کار ناشی از اجرای این تصویب نامه در ماه مبارک رمضان در خصوص کارکنان مشمول دورکاری در چارچوب آیین نامه مربوط و با رعایت سقف مقرر در قانون (۴۴ ساعت در هفته) از طریق انجام دورکاری و در خصوص سایر کارکنان از طریق دورکاری در غیر از موارد مندرج در آیین نامه مربوط یا برنامه آموزش حضوری و غیر حضوری، موضوع ماده(۹۳) قانون مدیریت کشوری جبران می‌شود.

پایان/

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
کد خبر: 17892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نور کجوری IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 1
      احسنت . قانون خوبی است .البته کاش روزی برسد که از مصائب ظاهرپرستی کمتر اسیب ببینیم . اگر بخواهیم رشد کنیم لازم است بهره وری داشته باشیم . فراموش نباید کرد که بعد از 40 سال حقیقتی که همگان میدانند اما کسی بیانش نمیکند همین ظاهر گرایی است که همواره ابزار انحراف و فساد بوده است . فراموش نکنیم که هزینه ی عبادت در محیط کار از کیسه ی بیت المال پرداخت میشود و این نه تنها عبادت نیست که عین فساد است . تحریریه ی عزیز این حرکت شما بنده را نسبت به خودتان امیدوار ساخت . سپاس
    • مهرداد FR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      2 0
      الان وقت دروغ ۱۳ هست مگه؟؟!
    • یه ایرانی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      1 0
      برای همینه که همه جای دنیا مسلمونها رو تن پرور و تنبل میدونن! تعطیلی کار به بهانه عبادت!!! دینی که کار رو بزرگترین عبادت میدونه مال شماست یا....؟؟؟ پس تحریریه به خودت نناز برای پیشنهاد تن پروری!!!!!!!!!!!!