پشت پرده قهر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران؛ مرخصی استعلاجی یا تلاش برای ورود به شورای مرکزی؟

درحالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران جلسه بررسی شیوه نامه تشخیص صلاحیت شرکت‌های حقوقی را ترک کرده که چند گمانه درباره دلیل این اقدام مطرح شده است.

به گزارش تحریریه، طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی در رابطه با استعفای رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شنیده می‌شود.

چهارشنبه هفته گذشته 17 فروردین ماه سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نامه‌ای به اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اجرای شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و نانظر را مورد تاکید قرار داد.

در بخشی از این نامه آمده است؛ ... نظر به ابلاغیه شماره 1062478/400 وزارت راه و شهرسازی در خصوص شیوه‌نامه جدید تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر و با توجه به بخشنامه ابلاغی به شماره 177235/100/02 با موضوع شیوه نامه فوق‌الذکر و اصلاحیه شماره 83904/400 مورخ 11 مهر 1400 آن و بخشنامه شماره ... ضمن تاکید مجدد بر لزوم رعایت موارد اعلامی و تطبیق شرایط تمام اشخاص حقوقی دارنده پروانه اشتغال به‌کار با شرایط مفاد شیوه‌نامه ابلاغی و اصلاحیه آن مقتضی است ظرف مدت یک هفته گزارشی از اجرایی شدن شیوه‌نامه مذکور ارائه شود.

به‌دنبال این مکاتبه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران جلسه‌ای غیررسمی را با اعضای هیئت مدیره برگزار و اکثر آنها با اجرای شیوه‌نامه مذکور موافقت می‌کنند. اما 20 فروردین ماه در جلسه رسمی سازمان نظام مهندسی ساختمان اعضایی که موافق اجرای این شیوه نامه بودند از رای موافق خود در جلسه غیررسمی برمی‌گردند.

طبق پیگیری‌های میز کسب و کار تحریریه، در جلسه دیروز برای شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر برگزار می‌شود که در زمان نوشتن صورتجلسه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می‌گوید بنده دیگر نیستم و می‌خواهم بروم. در این بین سخنان رئیس شورای مرکزی نیز تاثیری در تغییر جو جلسه ندارد و مجددا کرمی جلسه هیئت مدیره سازمان را ترک می‌کند.

فارغ از مسائل مربوط به شیوه ‌نامه، گفته می‌شود رئیس سازمان نظام مهندسی در تلاش برای حضور در شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان است.

در ادامه شنبه گذشته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه‌ای به اعضای هیئت مدیره از مرخصی دو هفته‌ای خود به دلیل کسالت جسمی خبر داده است. به این ترتیب کرمی تا 3 اردیبهشت ماه امسال در محل کار خود حضور نخواهد داشت و امور اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با امضای نائب رئیس اول و دوم انجام می‌شود.

در حالی مدیریت حراست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی دستخوش تغییر و نحول شده که باید دید آیا این مسئله ارتباطی به اتفاقات چند روز گذشته سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران دارد یا خیر؟
پایان/

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 18129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =