پوتین غرب را تهدید کرد

ولادیمیر پوتین گفت: روسیه به راحتی می‌تواند مسیر صادرات منابع عظیم انرژی خود را از سوی غرب به سمت کشورهایی که واقعا به آن نیاز دارند، تغییر دهد.

به گزارش تحریریه، ولادیمیر پوتین گفت، روسیه به راحتی می‌تواند مسیر صادرات منابع عظیم انرژی خود را از سوی غرب به سمت کشورهایی که واقعا به آن نیاز دارند، تغییر دهد و در عین حال مصرف انرژی داخلی را افزایش دهد.

رئیس جمهور روسیه که در نشستی در مورد توسعه قطب شمال روسیه سخنرانی می‌کرد، گفت: « زمانی که نوبت به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه می‌رسد، ما می‌توانیم مصرف آنها را در بازار داخلی افزایش دهیم و فرآوری مواد خام را از سر بگیریم.»

وی افزود: «ما همچنین عرضه منابع انرژی به سایر مناطق جهان که واقعاً به آن نیاز دارند را افزایش خواهیم داد.»

این اظهارات پوتین در بحبوحه آخرین ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین بیان شد. ممنوعیت واردات انرژی روسیه، بخشی از تحریم‌های گسترده ضد این کشور است که با هدف قطع اقتصاد روسیه از تجارت و سیستم مالی جهان طراحی شده است.

پوتین بحران کنونی انرژی در اروپا را ناشی از امتناع کشورها از «همکاری عادی با روسیه و در نتیجه ضربه زدن به میلیون ها اروپایی» دانست.

وی تاکید کرد: «البته ما نیز با مشکلاتی روبرو هستیم، اما این (مشکلات) فرصت‌های جدیدی برای ما ایجاد می‌کند.»

روز چهارشنبه، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو آماده است نفت و محصولات نفتی خود را به «کشورهای دوست» بفروشد، زیرا واردکنندگان سنتی از خرید انرژی از روسیه اجتناب می‌کنند و این امر این کشور را مجبور می‌کند تا تولید نفت خام خود را کاهش دهد.

منبع: فارس

پایان/

۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 18229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =