بارش شدید باران در راه است

حسین اردکانی" پیشکسوت هواشناسی کشورمان برای اردیبهشت ماه پیش‌رو "بارش‌های قابل ملاحظه" پیش‌بینی کرد.

به گزارش تحریریه، "استاد حسین اردکانی" پیشکسوت هواشناسی کشورمان در مطلب کوتاهی ضمن "پیش‌بینی بارش‌های قابل ملاحظه" برای اردیبهشت ماه پیش‌رو نوشت: "اسفند دیوانه با تمام ویژگی‌هایش گذشت؛ فروردین کم‌لطف هم گذشت اما انشاء‌الله اردیبهشت ماه با برکت پرصدا خواهد بود و در نهایت  از 15 تا 20 خرداد ماه هم یک هجوم هوای گرم مانسونی را در کشور تجربه خواهیم کرد.

نگرش گردش کلی جوّ در نیمکره شمالی نشان می‌دهد خوشبختانه در اردیبهشت ماه به علت رطوبت قابل ملاحظه دورپیوند MJO و رطوبت دریای سرخ که همراه با سامانه‌های جوّی مدیترانه‌ای است، کشور با بارش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو خواهد شد.

البته قبلا هم بیان کردم که بهار امسال با بارش کمتر از نرمال ولی بهتر از پارسال خواهد بود، با این تفاوت که این بارش‌ها در اردیبهشت ماه به‌صورت رگبارهای باران همراه با رعدوبرق و با احتمال زیاد تگرگ همراه خواهد بود.

متاسفانه در صورت عدم اطلاع‌رسانی درست و بهنگامِ این پدیده از طرف سازمان هواشناسی کشور، می‌تواند به کشاورزان خسارات فراوانی برساند کما اینکه غافلگیری مرکز پیش‌بینی سازمان در مقابل پدیده‌های مخرب جوّی بارها تکرار شده است.

امیدوارم وزارت راه و شهرسازی درسال جدید، منویات مقام معظم رهبری در مورد بهره‌وری را فصل‌الخطاب قرارداده و با نگرش  اساسی و بنیادی در خصوص تحول مدیریتی سازمان هواشناسی با بیش از 2500 نفر کارمند متخصص‌،گامی موثر در این میان بردارند."

منبع: تسنیم

پایان/

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 18329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قاسم IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      خدا کنه بیاد بارون