افزایش تعرفه آب پرمصرف‌ها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از تغییر تعرفه آب مشترکان پرمصرف و بدمصرف از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش تحریریه، محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تعرفه آب خانوارهای کم مصرف و در حد الگو، به جز افزایش ۷ درصدی سالانه، هیچ تغییر جدیدی نخواهد داشت، اما تعرفه افراد پرمصرف و بدمصرف، پلکانی افزایش خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد مردم تهران زیر الگو، مصرف آب دارند افزود: قیمت تمام شده تامین و توزیع آب در تهران برای هر متر مکعب بیش از ۳ هزار تومان است که مبلغ اخذ شده از مشترکان تهرانی متوسط هزار تومان است که این به این معناست که دولت برای هر متر مکعب حدود ۲ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هم اکنون کسانی که در حد الگو، مصرف آب دارند ماهانه قبض آن‌ها کمتر از ۴۰ هزار تومان محاسبه و صادر می‌شود.
 
وی افزود: قبلا از افراد پرمصرف علاوه بر ۷ درصد تعرفه سالانه ۱۶ درصد بیشتر دریافت می‌شد که این عدد ۲۳ درصدی بازدارنده نبود و تاثیر چندانی در کاهش مصرف ان‌ها نداشت.
 
آقای بختیاری همچنین گفت: بارش‌های امسال استان تهران تاکنون ۲۸ درصد در مقایسه با سال بسیار کم بارش پارسال که در ۵۰ سال گذشته دارای کمترین بارش بود کاهش داشته است، اما با وجود این افرادی هستند که بی توجه به این اوضاع، آب زیادی را هدر می‌دهند.
 
مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران گفت: میزان الگوی مصرف آب مشترکان، ماهانه ۱۴ متر مکعب است و هم اکنون ۲۰ درصد مشترکان ما بیش از ۲ برابر الگو و ۵ درصد در حد بد مصرفی، مصرف آب دارند.
 
وی افزود: برای جلوگیری از بدمصرفی، تا ۲ ماه آینده طرح برخورد با مشترکان بدمصرف اجرایی و انشعاب آب آن‌ها قطع خواهد شد.
 
آقای بختیاری تصریح کرد: بر اساس پیس بینی‌ها تغییر تعرفه مشترکان پرمصرف، موجب کاهش تا ۲۰ درصدی در مصرف آب این افراد خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح تغییر تعرفه‌ها مطالبه مردم از افراد پرمصرف بود که پس از چندین سال، هم اکنون با همت دولت سیزدهم و با هدف رعایت عدالت اجتماعی و هدفمند شدن یارانه‌ها در بخش اب کشور اجرائی شده است.
 
وی همچنین افزود: برای محاسبه دقیق تعرفه‌ها و جلوگیری از اجحاف به مردم، سال گذشته حدود ۵۷ هزار کنتور خراب مشترکان تعمیر و یا تعویض شد و اگر مشترکی شاهد خرابی کنتور آب منزل خود می‌باشد می‌تواند با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرد.
 
مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران درباره امکان جداسازی کنتورهای مشترک ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی که بعضا موجب بی انگیزگی افراد در کاهش مصرف آب می‌شود نیز گفت: برخلاف نصب جداگانه کنتورهای گاز و برق، به علل مختلف از جمله نبود مکان تعبیه کنتور جدید، فشار آب و ایجاد مشکل در شبکه هیدرولیک شبکه آبرسانی، امکان جداسازی و نصب کنتور مجزای آب برای هر واحد مسکونی وجود ندارد.
 
آقای بختیاری افزود: برای ساختمان‌های جدید با سازمان نظام مهندسی در حال تعامل هستیم که برای هر واحد، کنتور جداگانه نصب کنند.

منبع: صداوسیما

پایان/

۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 17758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =