مردم آلمان به مردم ایران حسادت می کنند!

مردم آلمان به مردم ایران حسادت می کنند، زیرا باید 200 برابر هزینه بیشتری پرداخت کنند درحالیکه 8 برابر مردم ایران درآمد دارند.

به گزارش تحریریه، مردم آلمان به مردم ایران حسادت می کنند، زیرا باید 200 برابر هزینه بیشتر برای خرید برق پرداخت کنند درحالیکه 8 برابر مردم ایران درآمد دارند. 

به عنوان مثال بابت مصرف 1480 کیلو وات ساعت در تهران به عنوان کم مصرفی تشویق انجام شده و در نهایت مبلغ 107 هزار تومان مطالبه می شود. اما در قبض صادر شده در کشور آلمان اوضاع فرق دارد.

به عنوان مثال، برای مصرف سالانه 1374 کیلووات و 100 کیلووات ساعت کمتر از مصرف ماهیانه خانه ایرانی، شهروند آلمانی باید 600 یورو بپردازد که چیزی معادل 19 میلیون تومان! است.

شاید گفته شود که این رقم برای یک آلمانی به دلیل دستمزد بالا چیزی نیست، اما این تصور اشتباه است. زیرا حداقل دستمزد در آلمان حدود ۸ برابر ایران است ولی قیمت انرژی 200 برابر که اثر خود را در نابودی صنعت برق کشور مشاهده می کنیم.

در صورتی که قیمت حامل های انرژی اصلاح نشود، اقتصاد ایران در اسراف دیوانه وار کنونی غرق خواهد شد و برخلاف تصور عوامانه، سود این اسراف به مردم عادی نمی رسد بلکه به مرفه ترین اقشار جامعه می رسد. 

پایان/

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴
کد خبر: 18590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 20
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 3
      پس دلیل مهاجرت مردم المان به ایران بهای برق هستش !!! توهم تا کجا
    • IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 1
      ظاهرا مسئولین ذیربط نسبت به آلمانی ها بیشتر حسادت مردم ایران را می کنند.
    • علی IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 3
      شما اینو از کجات در آوردی؟ یعنی یک آلمانی در ماه فقط ۱۲۰ یورو در آمد دارد که می شود ۴ میلیون تومان ؟ اگر ریگی توی کفشتان نیست بیایید هم حقوقها را به یورو بدهید و هم کل هزینه ها را به یورو محاسبه و با ده درصد بیشتر از آلمان از مردم بگیرید. شاید تنها حقوق مسئولین و دلالان و ... با یورو محاسبه و پرداخت می شود؟!؟
      • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
        4 0
        هر جوری حساب کنی جواب اینه که برق ایران مفته.
    • ۱ IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 2
      اولا تمام زندگی برق نیست ساسر مواد با ایران یکسان است مانند شیر و گوشت ثانیا قانون حاکم است نه مانند ایران بی در و پیکر
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      3 2
      دست بردارید ماداریم تو بدبختی زندگی میکنیم اگه برقم نداشته باشیم کوچکترین مشکلمون میشه خپدرو را چرا نمیگید کاش هزار برابر پول برق بیشتر میدادیم ولی خدرو خپب سوار میشدیم خسته نشی انقدر تحلیل کردی
    • کارگر بدون حقوق IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 3
      این موضوع را از کجا آورده اید دارید زمینه سازی برای گرانی های جدید می کنید و لعن اله علی قوم ظالمین
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      3 2
      آخ که شما چقدر پرروئید؟
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      3 2
      آره ادمین حسادت میکنن اونا ماشینای مزخرف سوار میشن ولی ما تیبا داریم پراید داریم پژو داریم ما لوازم خونگی خوب داریم پارس خزر ولی اونا چی بوش دارن زیمنس دارن و... که اصلا بدرد نمیخوره برو خودتو دست بنداز این از کجات در آوردی از کدوم نشریه خارجی گرفتی یا برو ساقیت عوض کن جنسش قاطی داره
      • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
        2 0
        اگر این سایت رو دنبال کرده باشید و انصاف داشته باشید، مشخص هست که از منتقدان سرسخت ممنوعیت واردات و صادرات و یارانه‌های سنگین به بهانه حمایت از تولید داخل هستن. دو تا موضوع رو خلط نکنید.
    • تحریریه HK ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 3
      قشنگ مشخص هست اومدی فقط دنبال تورم و گرونی از روز اول که سایت شما رو دنبال میکنم با درخواست حذف ارز ترجیحی و گردن کردن قیمت بنزین و آب و دام و خوراک حالا برق دنبال چی هستید دوستی خاله خرسه برای آقای رئیسی که زیر پای ایشون رو خالی کنید با طرح های که قشنگ مشخصه خراب کردن یک دولت هست حواست باشه تحریریه هواسها بهت هست دوستی خاله خرسه رو بدار کنار
      • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
        2 0
        ظاهراً نتیجه دلسوزی برای مملکت متهم شدنه. مبنای هر بحثی علمی بودنه. اگر دلیل علمی و تجربی برای درست بودن قیمت‌گذاری دستوری و نظام ارز چند نرخی دارید بفرمایید.
    • امین IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 2
      برا همینه که مقابل سفارت ایران صف کشیدن و میخوان به ایران پناهنده بشن
    • ایرانی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 3
      تف به شرفتون
    • محمدمهدی محمدی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      3 2
      با عرض سلام لازم به یاد آوری است که حداقل حقوق در آلمان بیش از 1600 یورو در ماه می باشد که نسبت به حداقل حقوق ایران که 4200000 تومان می باشد، حدود 11.5 برابر می باشد. البته از نظر مصرف انرژی: وسایل، تجهیزات و ساختمان ها و صد البته فرهنگ مصرفی مردم دو کشور، قایل مقایسه نیست! مثالی که شما در مورد مصرف حامل های انرژی زدید؛ تفاوت بارز جهان سوم و توسعه یافته می باشد!
    • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 2
      هر کدومشون حسادت میکنند بیان جاهامون را عوض کنیم
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 2
      مرز را ببندید سیل مهاجرین آلمان کشوررا تهدید می‌کند تازه قوانین سخت تری برای مهاجرین سوئدی فرانسوی ایتالیایی بگذارید.تازه اگه مهاجرین آمریکایی و کانادایی برسد مشکل چند برابر میشه .
    • روح الله سیفی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      2 0
      نتیجه یارانه بر مصرف دادن همینه. آخرش همه طلبکارن و هیچکس راضی نمی‌شه. ظاهراً فراموش می‌کنیم که یارانه رو خود دولت به مردم برای بهبود معیشتشون می‌ده. اگر حامل‌های انرژی سال ۹۰ گرون شدن، مبلغ ریالیش به مردم واریز شد. اگر بنزین سال ۹۸ گرون شد، درآمدش به خود مردم رسید. بله که اگر قیمت برق واقعی بشه درآمد هیچکدوممون کفاف افزایش قیمت رو نمی‌ده. اما فرض بر اینه که با افزایش قیمت، درآمد حاصله به خودمون برگرده. یعنی یارانه از مصرف به یارانه مستقیم تبدیل بشه. آخه مردم خسته نشدید از این که قبض برق ۵۶ میلیونی علی کریمی از جیب شما پرداخت بشه. ۵۲ میلیونش یارانه‌ی برقه. من بیشتر نیاز دارم به این پول یا اونی که چند هزار کیلووات در ماه برق مصرف می‌کنه؟
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 2
      برو بابا با این زرزر های بخودتون
    • مرتضی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      با طرح جدید سهمیه بندی و اصلاح تدریجی قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی. البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت باید سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند، همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد. برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد.