ناله خانواده‌های سوئدی

آخرین گزارش نشان می دهد خانوارهای سوئدی با افزایش شدید هزینه ها برای کالاهای اساسی و انرژی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش تحریریه، همزمان با تشدید سرمای زمستان اوضاع در کشورهای اروپایی بدتر و بحران شدیدتر می شود. داده های منتشر شده توسط آژانس مصرف کنندگان سوئد نشان می دهد که قیمت مواد غذایی در سوئد نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این مبالغ قبوض برق در این کشور نیز در همین مدت بیش از دو برابر شده است.

این گزارش بر اساس تحقیقات بازار مصرف سوئد در طول سال تدوین شده است و قیمت مواد غذایی، انرژی، اقلام بهداشتی، کفش و لباس را تجزیه و تحلیل می کند.

این داده ها همراه با استانداردهای مصرف کننده تایید شده از سوی دولت این کشور، برای تعیین سطح متوسط درآمدی که به کمک های اجتماعی نیاز دارد، استفاده می شود.

ناله خانواده‌های سوئدی

امسال، سبد مصرفی ماهانه برای یک بزرگسال 3400 کرون (363 دلار) برآورد شده است. برای یک خانواده دو بزرگسال و دو دانش آموز و بر اساس یک برنامه غذایی چهار هفته ای توصیه شده توسط متخصصان رژیم غذایی سوئدی، این رقم 10700 کرون (1142 دلار) تعیین شده است.

«کریستینا دیفس» یکی از مدیران آژانس مصرف کننده سوئد، در بیانیه ای اعلام کرد: ما در محاسبات خود فقط نیازهای اولیه را در نظر می گیریم و به هیچ عنوان مصرف حتی مقدار کم کالای لوکس را محاسبه نمی کنیم.

او خاطرنشان کرد که معمولاً تا قبل از این افزایش سالانه هزینه‌های زندگی ناچیز بود اما امسال شهروندان سوئدی شاهد آن بودند که اعداد و هزینه ها به سرعت افزایش می یابند.

پایان/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 22979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 0
      خدا رو شکر مثل فرزندان مسئولین دراروپا و امریکا زندگی نمی کنیم و در کشور ایران در امنیت کامل ( دزدگیر ماسین و دزدگیر منزل و شاخ گوزنی و دوربین مداربسته و قفل پدال و فرمان و ... رو نادیده بگیرید) و با وفور نعمت ازجمله دارو و ... ارزانی کالا و خدمات و در کشوری که دارای آزادی به تمام معنا ( هر جوری که مسئولین بگویند و بخواهند) هست زندگی میکنیم و درکشوری که هیچ گونه تبعیض و رانت و پارتی بازی و اختلاسی درآن وجود ندارد و باارزشترین پول و پاسپورت رو دارا هستش بد بحال فرزندان مسئولین که در اروما زندگی میکنن بدبختها از بدو تواد با سیسمونی خارجی بزرگ میشه فرزندان مسئولین و حکام درچه سختی های زندگی میکنن. ما هم گوشهامون درازه و تیتر روزنامه و اخبار ریانه های شما رو چشم بسته قبول میکنیم