افزایش مرگ ناشی از یخزدگی در انگلیس

ده ها میلیون انگلیسی قادر به گرم کردن خانه های خود نیستند، به همین دلیل گروه های مختلف هزاران بانک گرمایش یا گرمخانه را در این کشور ایجاد کرده اند.

به گزارش تحریریه، حدود ۳۳۰۰ مرکز گرمایش یا گرمخانه در سراسر انگلستان افتتاح شده است، زیرا بیش از ۱۶ میلیون بریتانیایی نفر در زمستان امسال با فقر شدید انرژی و سوخت روبرو هستند.

اداره هواشناسی انگلیس هم پیش‌بینی کرده است که دمای هوا طی هفته آینده در برخی مناطق به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

تارنمای «The National» در گزارشی نوشت، کارزار هوشامدگویی با گرما که توسط ائتلافی از گروه‌های مسیحی سازماندهی شده و سازمان‌های اجتماعی، کلیساها، کتابخانه‌ها و برخی کسب و کارها را برای باز کردن درهای خود به روی افرادی که در معرض سرمای شدید قرار دارند، باز کنند. برخی از این فضاها چای رایگان و فضایی را برای انجام کارها نیز ارائه می دهند، و طبق گزارش ها بسیاری از این گرمخانه ها در بیشتر اوقات با جمعیت زیادی روبرو هستند و نیمه پر محسوب می شوند.

As Energy Bills Rise, Warm Banks Could Be Coming To A Library Near You |  HuffPost UK Life

«کارل بیچ» فعال اجتماعی وابسته به کلیسا در وب‌سایت متعلق به این کمپین گفت: شکی وجود ندارد که در زمستان امسال در مواجهه با تورم قیمت انرژی و سوخت به سمت یک بحران پیش می‌رویم. مردم با یک انتخاب بسیار سخت بین غذا و گرما مواجه خواهند شد. ایجاد فضاهای گرم و فوق العاده دلپذیر… یک ضرورت به شدت جدی است.

بر اساس ارقام ائتلاف «End Fuel Poverty Coalition» حدود ۱۶.۴ میلیون نفر در انگلیس قادر به پرداخت هزینه گرمایش در زمستان امسال نیستند. کمپین راه اندازی گرمخانه اعتقاد دارد که زمستان امسال از هر ده مرگ، بیش از مورد آن به دلیل نبود سوخت و سرمای شدید رخ می دهد. کمک های دولت که با وجود افزودن چند میلیارد پوندی به بدهی ملی به دلیل افزایش شدید هزینه های زندگی دردی را از شهروندان انگلیسی درمان نکرده است. امسال دولت تصمیم دارد بابت جبران افزایش هزینه ها ۸۰۰ پوند (۹۸۰ دلار) به ازای هر خانوار کمک کند.

افزایش مرگ ناشی از یخزدگی در انگلیس

در همین حال، هوای سرد و یخبندان آخر هفته سرتاسر انگلیس را فرا گرفت و اداره هواشناسی هم پیش بینی کرد که برف، یخ و دمای هوا در برخی نقاط تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد می رسد.

هزینه های انرژی و تورم از زمان پایان همه گیری کووید ۱۹ رو به افزایش نهاد، اما از زمانی که لندن در اوایل سال جاری میلادی تصمیم گرفت اتکای خود را از سوخت های فسیلی روسیه قطع کند، قیمت ها به شدت افزایش یافته است. در اتحادیه اروپا نیز وضعیت تقریباً مشابه است و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، رهبران این اتحادیه را متهم می‌کند که اروپا، به ویژه اتحادیه اروپا را به سمت فروپاشی انرژی جهانی سوق داده‌اند.

پایان/

۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =