بحران مهاجرتی جدید آلمان

نماینده ارشد پارلمان اروپا می گوید در حالیکه آلمان در توهمات خود به سر می برد چالش های عمیق و قریب الوقوع مربوط به پناهندگان اوکراینی را نادیده می گیرد.

به گزارش تحریریه، «مانفرد وبر» رئیس حزب مردم اروپا (EPP) هشدار داد که آلمان با هجوم جدید پناهجویان ناشی از درگیری اوکراین مواجه است و این کشور هیچ اقدامی را برای آماده شدن انجام نمی دهد.

وبر، که همچنین رهبر گروه EPP در پارلمان اروپا نیز است، در گفتگو با روزنامه «Welt am Sonntag» مدعی شد که آلمان در خواب گردی به سمت وقوع یک بحران مهاجرتی جدید در حال حرکت است.

او برای اثبات نظر خود گفت که مراکز اقامتی در آلمان از قبل پر شده است و همزمان مقامات شهرداری ها در تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی نیز تحت فشار هستند.

بحران مهاجرتی جدید آلمان

این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد که با توجه به تخریب زیرساخت‌های انرژی اوکراین به وسیله حملات روسیه، «ما باید آماده باشیم که تعداد زیادی از اوکراینی‌ها در زمستان امسال به اتحادیه اروپا سرازیر شوند و به همین دلیل پیش بینی می شود بسیاری از آنها به آلمان بیایند.»

او می گوید: می ترسم که در زمستان امسال یک مهاجرت چشمگیر را تجربه کنیم.

وبر خاطرنشان کرد، ممکن است آلمان مجبور شود اوکراینی‌ها را در سالن‌ های ورزشی بپذیرد و همچنین فعالیت‌ های مدارس و مراکز تجاری را برای مدیریت بحران محدود کند.

وی اعتقاد دارد درحالی که کشور آلمان برای این وضعیت آماده نیست، دولت فدرال هم خیلی راحت چالش ها را نادیده می گیرد.

حملات روسیه به نیروگاه های اوکراین بخش قابل توجهی از شبکه انرژی این کشور را از بین برده است. این بمباران پس از آن صورت گرفت که مسکو اتهاماتی را علیه اوکراین مبنی بر حمله تروریستی به زیرساخت های روسیه از جمله پل استراتژیک کریمه توسط کی یف وارد کرد.

وبر همچنین به موضوع پناهندگانی که از آفریقا و از طریق ایتالیا به اروپا می آیند، گریزی زد و اظهار داشت که آلمان باید به ایتالیا کمک کند تا بحران را نه از طریق حمایت از تلاش های نجات، بلکه با سازماندهی گشت زنی مشترک اروپایی در مرزهای خارجی مدیترانه مدیریت کند.

بحران مهاجرتی جدید آلمان

او خطاب به پناهندگان اظهار داشت اگر ویزا، پاسپورت یا دلیلی برای پناهندگی ندارید، باید فوراً برگردید.

در ماه‌های اخیر، کشورهای مختلف اروپایی در انتظار هجوم زمستانی پناهندگان اوکراینی بوده اند و به همین دلیل مواد غذایی و سایر منابع را ذخیره کرده‌اند.

بر اساس داده های سازمان ملل متحد، در حال حاضر حدود ۴.۸ میلیون پناهنده در طرح های مختلف حفاظت ملی در اروپا ثبت نام شده اند و در مجموع حدود هشت میلیون اوکراینی آواره در سراسر اروپا ثبت شده اند.

پایان/

۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 23099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =