فضای پر از نفرت اروپا علیه مهاجران

هر هفته صدها مهاجر از طریق قایق های سبک خود را به مرزهای آبی اروپا می رسانند زیرا تصور می کنند هنوز اسپانیا پذیرای مهاجران آفریقایی است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «World Finance Trend» نوشت که هر هفته قایق تعدادی مهاجر آفریقایی در سواحل جزایر قناری واژگون می شوند و به قایق های ماهیگیری چنگ می زنند. تعداد کمی از آنها، به ویژه آنهایی که اهل مالی هستند، از خشونت می گریزند. بسیاری از افراد مالی مهاجرانی هستند که اگر به نحوی به مقصد برسند، به دلیل چشم انداز روشن دستمزدهای بسیار بیشتر در اروپا فریب خورده اند.

این یک سفر خطرناک است: حداقل ۹۰۰ مهاجر تا به امروز در این مسیر جان خود را از دست داده اند. با این حال اکثر کسانی که به جزایر قناری می رسند، سرانجام راه خود را به سمت سرزمین اصلی اسپانیا ادامه می دهند. در آنجا آنها ملتی را کشف می کنند که به دلیل استقبالش از مهاجران، تحت فشار است.

در زمان‌های اخیر، اکثر تازه واردان نه از طریق دریا، بلکه از طریق فرودگاه‌ها و به عنوان کسانی که بیش از حد معین ویزا، اقامت داشته اند وارد این کشور شدند. بسیاری از آنها از آمریکای لاتین آمده‌اند. تعداد ورودی از آفریقا رو به افزایش از آفریقا است. پس از افزایش اولیه ورود به جزاریر قناری در سال ۲۰۰۶، اسپانیا با مراکش، موریتانی و سنگال قراردادهایی امضا کرد که این کشورها مهاجران خود را در ازای حمایت و کمک به گشت زنی در دریاها پس می گیرند. با این حال، اخراج ها به دلیل بیماری همه گیر کرونا متوقف شده است. به هر حال، سه دولت آفریقایی تمایلی به این اقدام ندارند به ویژه مراکش که مناقشه طولانی مدتی را با اسپانیا بر سر صحرای غربی دارد و به حدود ۸ هزار مهاجر اجازه داد تا به سئوتا، یک منطقه در قلمروی اسپانیا بروند.

در دو سال گذشته، ورود به جزایر قناری در مواقعی امکانات پذیرش را تحت تاثیر قرار داده است. الجزایری ها از سواحل مدیترانه اسپانیا و دریای بالئاریک در حال ورود هستند. در سال جاری برای اولین بار، سه ملیت از ۵ ملیتی که در جستجوی پناهندگی هستند، آفریقایی هستند. بسیاری از آفریقایی ها به اروپا نقل مکان می کنند. با این حال بیشتر در شهرهای اسپانیا زندگی می کنند. «ملک گی» یکی از پناهندگان در مادرید شکایت می کند که آنها با مشکلاتی همچون نژادپرستی و آزار پلیس روبه رو هستند.

همه این موضوع ها به ویژه در یک فضای سیاسی تغییر یافته تبدیل به تیتر اخبار می شود. «وُکس» یک حزب راستگرای تندرو که اکنون دارای ۵۲ کرسی از ۳۵۰ کرسی پارلمان است، در سال ۲۰۱۷ در پاسخ به تهدید جدایی طلبان در کاتالونیا به صحنه آمد. این حزب کمپین های زیادی را در مخالفت با مهاجرت غیرقانونی به راه انداخته است.

گی می‌گوید: «نژادپرستی فقط در حزب وُکس نیست، با این حال نژادپرستان واقعا به دلیل موضع گیری های این حزب احساس قدرت می‌کنند. حملات نژادپرستانه افزایش یافته است، اگرچه این حملات همچنان غیر معمول هستند.

«جسیس پریا» (Jesús Perea) معاون وزیر مهاجرت می‌گوید: «در اروپا فضایی پر از نفرت علیه مهاجران وجود دارد که اسپانیا از آن مستثنی نیست».

پایان/

۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 14728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =