اکثر سرمایه‌گذاران بیت کوین سواد اقتصادی ندارند

تحقیقات جدید بانک مرکزی کانادا نشان می‌دهد که دارندگان بیت کوین این کشور سواد اقتصادی بسیار کمی دارند و احتمال اینکه با خسارات مالی فراوانی مواجه شوند بسیار زیاد است.

به گزارش تحریریه، بر اساس این مقاله تحقیقاتی، اکثر سرمایه‌گذاران بیت کوین هرچند نسبت به فناوری‌های بلاکچین دانش خوبی دارند اما با مشکلی تحت عنوان سواد اقتصادی درگیر هستند.

در این گزارش همچنین توضیح داده شده شهروندان کانادایی که از نظر اقتصادی بیشتر محتاط هستند، تمایل کمتری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارند.

تحلیلگران اعلام کرده‌اند که بین سال‌های 2018 تا 2020 تقریبا 5 درصد از کانادایی‌ها بیت کوین داشته‌اند. به گفته محققان، اکثر این افراد را مردان جوان تحصیل‌کرده‌ای با درآمد خانوادگی بالا و دانش اقتصادی نامناسب تشکیل می‌دهند.

طبق این گزارش، تنها 15 درصد از شرکت‌کنندگان برای پرداخت‌های خود از دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. برخی از طرفداران بیت کوین عقیده دارند که ارز دیجیتال می‌تواند با وادار کردن کاربران به بررسی ریشه‌های پول، به عنوان یک کاتالیزور برای گسترش آموزش‌های اقتصادی عمل کند.

حدود نیمی از مالکان بیت کوین نیز اعلام کردند که با وجود مشکلاتی مانند فروپاشی بازار، کلاهبرداری و نقض داده‌ها برای ارزهای دیجیتال، چنین سرمایه‌گذاری برای آن‌ها تاثیرات منفی داشته است.

از سال 2016 بانک کانادا بر پذیرش ارزهای دیجیتال نظارت می‌کند تا نحوه استفاده و تهدیدهای احتمالی آن‌ها برای سیستم‌های پولی و پرداخت را در نظر داشته باشد. با این حال، کانادایی‌هایی که از نظر اقتصادی باهوش‌تر هستند، تمایل بسیار کمتری برای خرید ارزهای دیجیتال دارند.

از سویی دیگر، تحقیق جدیدی که توسط Investopedia انجام شده نیز نشان می‌دهد اکثر بزرگسالان ایالات متحده فقط درک محدودی از رمزارزها دارند و قصد دارند از آن به عنوان منبع اصلی پس‌انداز خود در دوران بازنشستگی استفاده کنند. در این گزارش همچنین توضیح داده شده، در حالی که حدود 57 درصد از بزرگسالان آمریکایی صاحب ارزهای دیجیتال هستند، اما تنها یک نفر از هر سه نفر ادعا می‌کند که دارای استعدادهای مالی پیشرفته‌ای است.

منبع: دیجیاتو

پایان/

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
کد خبر: 18476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =