پرچمدار الکتریکی ۵۳۶ اسب بخاری مرسدس

مرسدس سرانجام آماده است تا جهان را با EQS، سومین مدل تولید شده بر روی پلت فرم اختصاصی EVA2 الکتریکی مبتنی بر باتری این خودروساز، پس از سدان های EQS و EQE، آشنا کند.

به گزارش تحریریه، مرسدس سرانجام آماده است تا جهان را با EQS، سومین مدل تولید شده بر روی پلت فرم اختصاصی EVA2 الکتریکی مبتنی بر باتری این خودروساز، پس از سدان های EQS و EQE، آشنا کند. از آنجایی که پیروی از قواعد آیرودینامیک، دست مرسدس را در ساختن خودروهای بزرگ قواره ای مانند کلاس GLS، تا حد زیادی بسته است، EQS طوری طراحی شده که بیشتر یک شاسی بلند شیک اما تنومند به نظر برسد. در واقع می توانید بگویید این خودرو، شاسی بلند معادل سدان EQS و کمی بیشتر از آن است!

 این بیشتر بودن با قدرت بیشتر شروع می شود. شاسی بلند تک موتوره دیفرانسیل عقب +EQS450 توانایی تولید 355 اسب بخار قدرت، یعنی 26 اسب بخار بیشتر از سدان EQS و 568 نیوتون متر گشتاور را دارد. البته موتورهای دوگانه در تیپ EQS580 فورماتیک (4Matic) می توانند 536 اسب بخار، یا به عبارتی 20 اسب بخار بیشتر از سدان مشابه و 858 نیوتون متر گشتاور را تولید کنند.

تفاوت دیگری که محسوس است، فضای بیشتر داخل کابین آن نسبت به تیپ سدان است در حالی که اتاق آن از نظر اندازه خیلی فرقی با سدان ندارد. فاصله بین دو محور ۳۲۱ سانتی متری شاسی بلند پنج سرنشین با تیپ سدان یکسان است، اما بدنه آن ۸/۶ سانتی متر کوتاه تر است و 513 سانتی متر است. سقف آن ۲۱/۶ سانتی متر بالاتر از سدان و ارتفاع آن 172 سانتی متر است، اما فضای سر ردیف جلو با سانروف پانوراما 1/5 سانتی متر بلند تر است. در مقایسه با شاسی بلند GLS با موتور احتراق داخلی، طول شاسی بلند EQS، به اندازه ۷/۶ سانتی متر کوتاه تر و سقف آن نیز 9/6 سانتی متر پایین تر است.

صندلی‌های ردیف سوم اختیاری، این خودرو را به دومین وسیله نقلیه تمام الکتریکی زیر برند EQ پس از EQB تبدیل می‌کند. ردیف دوم می تواند 12/7 سانتی متر بلغزد و تکیه گاه آن به جلو حرکت کند تا ورود به ردیف سوم راحت تر شود.

 فضای بار در نسخه پنج صندلی بین 651 تا 878 لیتر در پشت ردیف دوم است و پشتی صندلی های وسط می تواند 14 درجه به جلو متمایل شود تا فضایی برای محموله های حجیم تر بدون نیاز به پایین آوردن کامل وجود داشته باشد. فضای بار مدل هفت سرنشین با ردیف سوم خوابیده، نهایتا به 793 لیتر می رسد. اگر ردیف آخر را نیز بالا بیاورید، فضای بار به 198 لیتر کاهش می یابد.

 مشخصات پک باتری 12 تایی کف خودرو مشابه نمونه سدان است: ظرفیت 107.8 کیلووات ساعت، شارژر داخلی 9.6 کیلووات، حداکثر سرعت شارژ سریع ۲۰۰ کیلووات DC، و تنها 31 دقیقه زمان برای رسیدن از 10 درصد به 80 درصد شارژ.

 از آنجایی که مرسدس کماکان به کالیبره کردن مدل تولیدی خود ادامه می دهد، مهندسان آن هنوز آماده ارائه وزن دقیق، ضریب کشش و یا برد پیمایش نیستند. با این حال آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، برد سدان +EQS45 را 563 کیلومتر و برد سدان EQS580 را 547 کیلومتر با یک بار شارژ محاسبه کرده است. با در نظر گرفتن تفاوت شکلی شاسی بلند و وزن بیشتر آن، احتمالا برد آن کمی کمتر از این اعداد باشد.

 حالت رانندگی خارج از جاده نیز فقط برای مدل شاسی بلند EQS در نظر گرفته شده و محدود به تریم های چهارچرخ متحرک 4Matic است. تنظیمات آفرود برای معدود زمان هایی طراحی شده است که شاسی بلند EQS خود را در مسیرهای ناهموار می یابد و این آپشن SUV را تقریباً 2/5 سانتی متر بالا می برد. مرسدس معتقد است که این ویژگی ممکن است «برای جاده های شیب دار یا سرعت گیرها» هم مفید باشد.

البته به نظر می رسد که تنظیمات متغیر ESP حتی آپشن بهتری از این خودرو باشد. در حالت آفرود روشن بودن ESP چرخش چرخ ها را در زمین مرطوب محدود می کند. با خاموش بودن ESP، خودرو اجازه می یابد تا لغزش کافی برای عبور از شن و ماسه را داشته باشد.

 شاسی بلند EQS 2023 اواخر امسال وارد بازار می شود و قیمت آن نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

منبع: CAR.ir

پایان/

۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 18499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =